Det som ikke er gjort, gir jeg pokker i!

Categories Hverdagsliv

Nå nærmer jula seg med stormskritt, og tiden renner ut for å få alt ferdig for en perfekt jul. Gavene skal ligge under det pyntete treet, hver krik og krok av huset skal være ryddet og vasket. Det skal bugne av god mat i skuffer og skap, og fryseren skal være stappet.

Ungenes nye jule klær skal henge klart, rene og ny støkne. Strømpene er hengt opp på rekke og rad. Drømmejula står for døra.

Dette er kjøkkenet mitt. Eneste rommet som er «overflate-ryddet». Overflate-rydding betyr at alt rotet er stuet inn i skap og boder for å ikke synes. Det kunne jeg godt ha gjort i hele huset, men jeg blir stressa av det. Jeg liker å rydde i skuffer og skap, og få kastet all overflødig søppel som har samlet seg opp gjennom året. Mens det står på ser ikke huset like harmonisk ut.


Jeg har vært litt småhissig i det siste. Virkelig kjent på julestresset. Kontoen er minimert, ingenting er bakt, og det har vært nok av andre ting å henge fingrene i. Mange grunner til å være grinete.

Det er det slutt på nå. Jula kommer enten jeg er klar for det eller ikke. Hvis jeg skal bruke tida frem til julaften med å stresse, er jeg bare sliten og orker ikke kose meg. Da er jo hele poenget med å feire jul med familien borte.
Jeg gjør det jeg rekker, og gir katta i resten. Vi får det fint likevel, for vi får tross alt være sammen med familien. Kan det bli bedre enn det?

Det blir i såfall ikke noe bra om jeg løper rundt her og stresser som ei haulaus høne. Da blir ingenting gjort.

Nå er ungdomsrommet til Vesla ferdig. Vi venter bare på ny panelovn som skal settes opp. Hun hadde en hvit, men det ser nok bedre ut med en svart, så da må vi ha ny. Når den er på plass, gjenstår det bare å få opp juletreet.

2 kommentarer

2 thoughts on “Det som ikke er gjort, gir jeg pokker i!

  1. Her er ikke en sokk vasket, eller en kake bakt. Her er gulvene fulle av kaniner og annet rask.. Jeg har FERIE, det er deilig. Og skal bare kose meg. Så for andre feire jul til krampa tar dem. Jeg feirer EN dag, så er jeg ferdig 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.