Last Updated:

Maraton helg hjemme

Categories Blogg

Det ble ikke tid til flere utfordringer når helga kom, med mindre man kan si at jeg hadde gitt meg selv så stor utfordring som overhode mulig denne helga. Ikke akkurat i form av å leke seg på noen catwalk, men fordi jeg er alltid så utrolig tida-optimist

Noen hadde altså tatt seg SOLID vann over hodet. Selvsagt er det undertegnede som vanlig. Det vil si, alt er ved det normale. Unntaket er at guttene denne gangen har tittet innom og nikket anerkjennende på hodet nå og da. De bruker å få «spader» når jeg begynner med prosjektene mine,

– Mamma! Koffør pusse du opp det som e ok og funke? Vi lik ikke forandringa når det ikke e nå behov for det!

Mine to sønner synes aldri det er behov for å pusse opp, men det gjør mor i huset. Det er tre år siden sist det ble pusset opp på kjøkkenet, og det begynte å bli litt slitt, eller kanskje jeg skal være så ærlig å si at jeg var drittlei av interiøret.


Det var definitivt tid for å få en makeover på kjøkkenet.

Storesøster startet med å fortelle hva hun ville gjort om det var hennes hus, så var kaoset et faktum. Hun satte så masse griller i hodet mitt, at jeg begynte en mental planlegging. Vegger skulle males, ei diger krydderhylle skulle males, kjøkkenbenk og skapdører skulle ha kjøkkenfornyer på.

Da jeg skulle begynne, var det å få tømt og vasket alt ned. Det i seg selv er litt av en jobb, og sorry miljøaktivister, men salmiakken kom i bøtta. Jeg benyttet anledningen til å vaske rundt, kaste masse duppeditter som bare har stått å samlet støv, og sortere i skuffer og skap. Noen skulle fortalt meg at det er en helgejobb i seg selv, for vipps så var det slik det så ut:

Jeg kjente at jeg begynte å få tilløp til panikk, men beholdt roen og jobbet jevnt og trutt videre. Jeg var ferdig å male alt på lørdags kvelden. Det ble en pause mens jeg så Skal Vi Danse, men ellers var det kun fokus på kjøkkenet.

Jeg er unektelig stor i kjeften og har jo utbasunert til alle at det var vel ingen sak å fikse en nytt kjøkken på ei helg, men da hadde jeg glemt at jeg har et barn som trenger litt tilsyn, og at klær måtte vaskes før London turen. Opp i det hele  kjøpte jeg et vitrineskap brukt, og som måtte hentes, så det var å finne noen som kunne kjøre for meg. Jeg tørr rett og slett ikke rygge med henger i byen. Blir altfor trangt. Spisestue-stolene som jeg kjøpte, måtte byttes og nye måtte kjøpes OG skrues opp. Men jeg jobbet på selv om ikke progresjonen var helt som ønsket.


På slutten var jeg kjempe lei, og Lille storebror måtte komme å justere skapdørene. Da var det like før jeg brukte dørene som frisbee uti fjæra, for enten ble de for stramme, ellers ble de skjeve, ellers så passet de ikke i skapet. Jeg kom nesten i mål! Klokka ett natt til mandag avsluttet jeg helge-økta. To dører, og tre skuffer igjen, men jeg sier meg likevel fornøyd. Det fikser jeg når jeg kommer hjem fra London.


Nå er mor så fornøyd at det er like før jeg svir meg en kjele vann i begeistringen, for dette ble direkte stilig. Lille Storebror syntes det ble litt mørkt, men samma det vel! Da synes det ikke at det er skittent tenker jeg. Vinn-vinn! Her inne skal jeg kose meg med juleforberedelser, og det herligste av alt er at rundvasken til jul er asestyrt. Jeg tror jeg liker huset mitt mer og mer!

 

Helga gikk litt på tverke når det gjelder å forberede seg til noen dager i London, så etter jobb blir det å stresse hjem for å få litt farge i håret, dusje og pakke litt. Vesla pakket en koffert i går, men tenker mor får gå over å se på hva som befinner seg i den før vi drar, ellers kan det henne jeg må dra visa-kortet litt mer enn planlagt.

Men i dag skal jeg  klappe meg på skulderen og skryte av hva jeg har fått til i løpet av helga. For fytti katta jeg er rå av og til! 😁

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Maraton helg hjemme

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.