Man kan kjøpe seg lykke!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Lykken kan være så mye, alt fra million-gevinsten i Lotto, til to lubne små barnehender rundt halsen i en god klem. Eller bare i å finne en bok som du har lett etter lenge. Nå var den kommet inn igjen på bokhandelen.

Jeg er blitt blod-fan av Jens Henrik Jenssens trilogi om Oxen, men jeg har skjønt at det som skulle være en trilogi, er blitt en serie med enda flere bøker. I går fant jeg bok nummer fire, og gleden var stor. Selvsagt kunne jeg hørt på lydbok, men jeg er så glad i å lese selv. Det gir meg så mye mer enn å bare lytte.

Bøkene om Oxen ble presentert som en serie på tre, der man følger krigsveteranen som blir innblandet i intriger av politikk og kriminalitet. Plottet er at Oxen ufrivillig snubler over en hemmelig organisasjon som begår mord for å oppnå det de ønsker, samtidig som de ønsker å holde alt de gjør hemmelig. Tredje boka om Oxen ble avsluttet med at han avslørte Danhof, men den etterlot fortsatt masse ubesvarte spørsmål og undringer. Det lå i kortene at det kom flere bøker.

I dag har jeg sørget for å nyte en av de siste sommerdagene ute. Tror ikke det er så mange igjen før høsten gjør sitt inntog for alvor, så da gjelder det å nyte de som vi får. Helg, sol, varmt og en god bok, bedre blir det ikke! Så får vi bare se om jeg kommer meg i seng i rimelig tid, eller om jeg blir å ligge å lese til den lyse morgen!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.