Mammahjertet har så vondt

Categories Blogg

Ungene mine blir eldre og eldre, og det er litt rart å kjenne på den følelsen at de snart tar meg igjen. Hvordan kan jeg ha så voksne unger når jeg er så ung og rocka? Det er og blir et mysterium for meg.

Men ungene mine blir alltid ungene mine. Når de opplever flotte ting, gleder jeg meg sammen med dem, og når de opplever leie ting gråter hjertet mitt for de. Det gjelder uansett alder.

I kveld ringte eldste hjertet mitt, og i det jeg svarte telefonen skjønte jeg at det var noe galt, og ikke bare noe trivielt galt, men noe mer alvorlig. Hun ba meg komme å kjøre henne på legevakten. Hun hadde en rutine-operasjon for 10 dager siden og alt hadde gått veldig bra etter forholdene. Så kom smertene. Denne jenta har cluster hodepine, så hun tåler endel smerte før hun legger inn hånduken.

Jeg hoppet i bilen og vi dro på legevakten, og der ble vi sendt rett å sykehuset. Herlige Norge med godt helsevesen, og fantastiske engler i hvitt som bare ville hjelpe jenta. Hun hadde så fryktelige smerter. Det tok endel prøver av henne så var det bare å vente på svarene. Det ny restaurerte sykehuset er bare blitt kjempeflott, selv om ikke alt er ferdig lengre.

I mellom smertene hennes, fikk vi skravlet litt, og i forsøk på å muntre henne litt opp, sa jeg at vi ikke hadde noen leger i familien, så kanskje vi skulle finne en som jeg kunne date? Hun kniste litt av meg men var ikke villig til å spørre ut kirurgen om han var singel. Det er for så vidt greit, for jeg fikk aldri sett han mens jeg var der. Men det ble litt latter på henne om i det minste.

Legene ville beholde henne til i morgen for å sikre at ikke senkningen økte mer enn den var, og for å gi henne smertelindring.

Det var en merkelig følelse å levne henne der. Selv om hun er 27 år er hun barnet mitt, og jeg føler meg så utilstrekkelig når jeg ser så vondt hun har. Det er ingenting jeg kan gjøre for å lindre smertene og ta henne med hjem. Jeg vet hun er i de beste hender, men mamma-hjertet har veldig vondt for henne likevel.❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “Mammahjertet har så vondt

  1. Du danker ut både funkygina, super babes og andre. Kjempetrivelig. morsom og tvers gjennom ærlig blogg Heidi. 🥰 Hadde vært artig m en kaffe en gang.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.