Kjerring bak rattet! 😈

Categories Blogg

Fikk hakeslepp da jeg gikk ut kontordøra på jobb. I går var det lyst og fint, mildt og bare litt dusk regn i lufta. Det føltes som mars var her med løfter om en deilig vår. Men det var i går..

I dag var det kaldere, og på parkeringsplassen ved togstoppet var det begredelig brøytet med endel isklumper over alt. Jeg satte bilen ved noen kluper, og tenkte jeg fikk huske å passe meg når jeg skulle hjem.

Så kom jeg da ut av kontordøra, og ble møtt av en hvit vegg! Herlighet! Det lavet med. Tett og våt snø. Med andre ord, ikke spesielt vårlig.

Det er vakkert ute når det er vinter, men kaldt og vått. Det er definitivt det verste jeg vet.

Jeg kom meg på toget, og entret togstoppet mitt helt i rute. Endelig hjemme! Jeg var nesten fri for strøm på telefonen og måtte innmari tisse. Jeg gikk av toget og ned i masse snø! Åh!! Jeg har jo sagt jeg er født på helt feil breddegrad. Jeg vil ha vår, sol og sommer!!!

Jeg begynte å koste bilen som var sinnsykt nedsnødd. Omsider var jeg klar til å kjøre. Jeg husket isklumpene, så jeg bestemte meg for å rygge ut. Det gikk fantastisk akkurat fem meter, men da var det stopp! Jeg kom meg hverken frem eller tilbake! Jammen ta var det ikke masse isklumper der også!
Jeg nevnte vel at jeg var tissetrengt. Det ble ikke akkurat bedre, og nå måtte jeg virkelig tisse! Jeg prøvde å komme med løs, og en av naboene prøvde å hjelpe. Den rikket seg ikke!!!

Jeg måtte ringe svigersønnen for hjelp. Bilen hang på en Isklump og fikk ikke tak med dekkene. Han lirket med hjulene, ga litt gass frem og tilbake. Sim sala bim!! Bilen var løs!

Han tenkte vel sitt, svigersønnen, men han sa ingenting. Det var sikkert lurt for jeg måtte sånn tisse på det tidspunktet at jeg vurderte å løpe hjem uten bilen!

Hadde den som skulle brøytet kommer mens jeg var der, hadde jeg nok sagt noen salige pauli ord. Skal likevel ikke klage, for det er er første gangen det der skjer, men jeg var klar på at bilen fikk stå til våren om den ikke kom løs!!!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kjerring bak rattet! 😈

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.