Nå er det en spent stemning i heimen. Denne helga er Vesla klar til å entre et nytt podium i livet sitt, og på mange måter begynne å oppfylle jente-drømmen sin. Hun skal delta på en workshop som modell. I mitt stille sinn har jeg hatt lyst å knise litt, og spørre om hun er sikker på at det ikke er akt-modell, men jeg er langt fra sikker på om hun vet hva det er, og da hadde hun vel reist meg dit pepper’n gror. For tiden er jeg skikkelig super-dust, så best å ligge litt lavt i terrenget. Uansett så er hun klar, og gleder seg masse. Det hun synes er mest artig, er at hun skal sminkes av makeup-artist.

Jeg påstår hardnakket at hennes glede av å bli foreviget har hun gjennom mors-genet. Jeg egner meg også til det, og har hatt en egen liten fotoshoot for å bekrefte påstandene mine. I følge Vesla ble jeg ikke noe mindre super-dust etter det.

Alderen hennes tatt i betraktning, er hun nå på det stadiet der hun tar seg selv veldig høytidelig, og hun kan alt, og hun vet alt. Uansett hva jeg sier, så er det i beste fall utdatert news, men helst fake news. Jeg er utnevnt som æres-fossil! Det er slik at jeg av og til angrer på at jeg lærte henne å prate!

Likevel skal det sies at jeg nok ofte plager vettet av henne, og jeg gjør det bevisst. Det er så morsomt når vi diskuterer noe, og jeg blir påståelig. Hun glemmer helt å holde seg til sak, så taper hun argumentasjonen ved at hun blir irritert og argumenterer med følelser og ikke fakta. Hver gang hun gjør det, sier jeg som pappa sa til meg: «Den som mister besinnelsen i en diskusjon, har tapt uansett hvor gode argumenter man kommer med!» Etter det er det bare å søke dekning…

Når jeg blir skikkelig fjasete avslutter jeg diskusjonen med: «Mamma vet alltid best!» så løper jeg så fort jeg kan og søker dekning!

2 kommentarer

2 thoughts on “Mamma vet alltid best!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.