Mamma skal være sykepleier

Categories Blogg

Storebror skal på sykehuset og operere kneet sitt i dag. Selv om han er voksen, skal jeg ikke nekte for at jeg tenker litt ekstra på han likevel. Jeg liker ikke at noen av ungene trenger sykehus-opphold, selv om de er aldri så voksne. Han er jo sukker-ungen min uansett hvor gammel han blir. Trøsten er at det er et rutineinngrep og at han slipper å ha vondt i kneet etterpå.

Jeg har krevd at han kommer hjem til meg etterpå, og han må sove i barndomshjemmet ei natt for å få kyndig tilsyn av mamma’n sin. Sykehuset ville han skulle ligge inne et døgn hvis han bodde alene, og det gjør han for øyeblikket, siden kjæresten har trukket i kongens klær. Han mente han bare kunne dra hjem, men det er ikke jeg fornøyd med. Hvis det skulle dukket opp noen komplikasjoner er det best å ha han i nærheten, sånn at jeg kan bistå umiddelbart.

I dag skal altså jeg hente frem mitt Florence Nightingale-gen og være sykepleier. Jeg kan kanskje ikke gjøre så mye på den fronten egentlig, men jeg kan gi han bøtter med kjærlighet og omsorg om ikke annet!

2 kommentarer

2 thoughts on “Mamma skal være sykepleier

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.