Mamma, det e brann!!!

Categories Blogg

Holy Molly!!!

Når mamma’n til Vesla går på ferie skal det nytes. Det har vært en deilig ettermiddag med gode venner, men jeg var sliten og ba Snupsi om å hente meg. Hun var litt trøtt, men kom motvillig. Vel hjemme hadde hun lyst på nudler, og satte på vann til kok. Jeg satte meg ned og så på flybilletter. Nå vil jeg på ferie!

Plutselig utbrøt Snupsi at det var Brann. Jeg trodde hun tøyset og gadd ikke reagere. Snupsi hevet stemmen betraktelig og Vesla løp til for å se. «Mamma! Det e brann!»

Jeg spratt ut på kjøkkenet og så flammen på komfyren. Det hadde dryppet fett på plata, og brant lystig i en flamme. Det var fett fra filteret i vifta som hadde rent ned på plata.
Jeg røsket frem kjøkkenhåndkleet og kvelte flammen. Det gikk bare godt.  Snupsi var kjempe stresset! «Mamma! Vi kunne dødd!»

Jeg fikk vasket av plata, og filteret til vifta står for tur inn i oppvaskmaskinen. Vi forhindret brann denne gangen, men må være mye mer nøye med vedlikeholdet!!!

6 kommentarer

6 thoughts on “Mamma, det e brann!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.