Last Updated:

Lys i mørket

Categories Blogg

Mørketida er for mange en tung stund, og flere sliter med mørketids depresjoner og lengter bare tilbake til lyse dager. I nord er det slik at prisen å betale for å ha midnattssola, er mørketid på vinteren, men ikke i Bodø! Her er sola litt høyere på himmelen enn breddegradene skulle tilsi i mørketida. Det er dog ingen tvil, det er nesten mørkt hele dagen. Ikke ennå, men snart.

Det var en lege som uttalte etter en veldig dårlig sommer her nord, at vi burde fått sydentur på blåresept i mørketida. Det ville vært billigere for helsevesenet. Jeg er enig med han i det. Sydentur er aldri feil enten det ligger i helse eller trivsel. Likevel må jeg innrømme at jeg liker mørketida også. Den lune gode stemningen som kommer med mørket. Stearinlys på bordet og varme på peisen. Dempet belysning i stua, og behagelig musikk i bakgrunnen.

Vi er ikke der riktig ennå. Ennå er det dagslys og sol, men snart er det borte. Jeg fikk et nydelig bildet av dagens siste lysstråler..

4 kommentarer

4 thoughts on “Lys i mørket

  1. Helt enig med deg. Også om at en uke i syden er som medisin. Jeg savner muligheten for å kunne reise trygt til litt varmere land.
    Vi blir ikke å reise denne vinteren heller.

  2. Det var et kjempefint og nydelig bilde du har tatt 😊

    Kjempegodt å komme seg bort en uke eller to om vinteren for å få litt sol og varme.

    Nå avventer jeg til det er trygt nok til å reise.

    Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.