Legevakta

Categories Blogg

Snuppa er borte de neste 14 dagene, hun skal ha kjæreste-tid og på jobbreise. Hun reiste i dag, men jeg savner henne allerede.

I går hadde vi en kjapp treningsrunde før hun reiste. Bare en lett runde for meg, for jeg var stokk-stiv i begge lårene. Etter å ha frekventert mølla måtte jeg vente på at avkommet skulle bli ferdig, og bestemte meg for en øvelse hvor man ruller et hjul frem og tilbake mens man ligger i planke. Litt mageøvelser var innafor.

HOLY CRAP! Det var så vondt at jeg holdt på å miste pusten. Jeg måtte legge meg sammenkrøpet som en ball for å lindre smertene. Det kjentes ut som jeg revnet innvendig. Jeg prøvde en gang til, men like vondt. Det var bare å avbryte og si jeg ville hjem. Det verket så mye at jeg var kvalm og ville kaste opp.

På kvelden bar det på legevakta, men det var ikke med meg. Snuppa skulle svare noen meldinger da vi dro fra treningssenteret, selvsagt mens hun gikk ned trappa. Jeg var foran henne og snudde meg mot henne akkurat tidsnok til å se at hun trodde hun var nede av trappen. Hun tok et skritt rett frem i løse luften, og gikk på trynet mens hun plantet knærne rett ned i betongdekke med metall-beslag.

Legene mente først det var brudd, men hun protesterte iherdig. Hun gikk på føttene da hun kom inn,  men ene kneet var helt stivt. Legene konstaterte at hun bare må vente en ukes tid  sånn at hevelsen går ned før de kan undersøke mer.

Det er jo det jeg alltid har sagt! Trening er ikke sunt!! 😂

For min del har min PT beordret meg til restitusjon ei stund fremover. Alt jeg skal gjøre er å være på mølla og ikke plage muskulaturen unødig noen dager.

Det passer meg utmerket, så nå er det sofa og serie-tid!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.