Lang og lengre enn lang

Categories Blogg

I går ble det langdag på jobb. Først en aldri så liten svipp-tur til Kjerringøy Handelssted, deretter til Jektefartsmuseet for å overvære en premiere med middag etterpå.

Kjerringøy er Kjerringøy. Jeg besøkte Handelsstedet med med følelsen av å vandre tilbake i tid. Der er det nostalgi og historie i hver en krok og rundt hvert hjørne.


Selv om været var litt grått og det var litt kjølig ute, hindret det ikke å kose seg i de nydelige omgivelsene. Det er så spennende å tenke på alle de forskjellige menneskene som har gått akkurat her opp gjennom tidene. Et besøk hit bør alle ha på sin bucket-list.

Etterpå bar turen tilbake til byen og opp på kontoret. Da tiden var inne tuslet jeg ned i museet. Premieren var vanvittig bra, og jeg er så stolt av kollegene mine som har vært så utrolig dyktige. Helt rått!


Det var dramatisering og historieformidling med både latter og alvor. Smakebiter på tradisjonsmat vanket det også. Det hele ble avsluttet med et fantastisk festmåltid. Mat er aldri feil.

Det å få jobbe i en kunnskapsbedrift er utrolig givende, for det er fokus på kunnskapsdeling og utvikling hele tiden. Hele stedet syder av kreativitet og skapervilje.

Selv eier jeg ikke evnen til å formidle på et nivå som disse, men heldige meg får sole meg i glansen med dem. Jeg var strålende fornøyd med dagen selv om den varte lenge og lengre enn langt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.