Kulturnatt i Bodø

Categories Blogg

I kveld ble Kulturnatt 2019 arrangert i Bodø. Det betyr masse kultur, sang og dans fra foreninger og lokale band. I tillegg gned nok handelsstanden seg i hendene, for de benyttet anledningen til å kjøre kveldsåpent.
Vesla ville selvsagt dit, så da ble det kveldstur. Vi tok en klassevenn, for det er mer moro å være to barn, en Vesla og mamma når det kommer til slike ting.

 

Domkirka i Bodø opplyst i mørket

Mens de to unge var å så på alt som hendte rundt om, benyttet jeg tiden til å kjøpe litt julegaver. Det var litt tilbud, så jeg gjorde noen kupp. Etterpå så bar det ned på Stormen Bibliotek. Der skulle de to unge være med på Kahoot, og å se på karaoke. Jeg benytett anledningen til å få litt mat på Illuminasjon. Der fikk jeg verdens beste Veggieburger.


Det skal være beste burger’n jeg har spist, uten tvil. Nytelse i hver bit.

Da jeg hadde spist begynte karaoken. Jeg hørte ikke hvem som skulle synge først, for jeg satt i restauranten, men så begynte jeg å lytte. Det var faktisk tilløp til å være pent. Så slo det meg. Det var jo Vesla! Hun sang «Be all right». Mamma’n ble nesten litt rørt. Hun hakket litt på teksten og fikk bistand hos klassevennen, men de var så flinke at!

 

Når de to håpefulle var ferdige å synge, kjente mamma’n at tida var inne til å dra hjem. Det begynte å bli sent, og det begynte å komme litt  mer feststemte mennesker i gatene. De to unge slo hjul og backflipp gjennom gatene til stor fornøyelse for de som var utenfor utestedene. Litt turning må til, og Vesla agerte som levende statue på torget.

Det var en fin kveld. Bodøbyen er flink å lage Kulturnatt, men høydaren for Vesla har i alle år vært Stormen Bibliotek. De er bare utrolig dyktige å lage gode program! Tipp topp, tommel’n opp!

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.