Kjæreste-tid, hva er det?

Categories Blogg

Når man ikke bor i samme by er det vanskelig å få til å møtes og være sammen som kjærester. Når man ikke bor i samme land er det vesentlig mer komplisert og lange avstander blir mer merkbart. Men når det er sånn at man bor på hver sin ytterkant av en verdensdel, sier det seg selv at det ikke blir spesielt enklere å møtes så veldig ofte. Kan man egentlig si at man er kjærester da? 🙄

Bare for å gjøre det ytterlig mer komplisert, så jobber jeg for fullt hele dagen fra klokka syv om morgenen frem til i firetiden, og må så få fikset lekser, middag og fritidsinteresser med Vesla. Han jobber fra klokka fem om ettermiddagen og har full rock n’ roll hele kvelden. Han avslutter mellom klokka ett og to på natta. Da sover til og med jeg, til tross for at jeg er B-menneske. Det er rett som det er at han tar en tur ut etterpå, og er dertil dau dagen etter. Vi er fullstendig på kollisjonskurs tidsmessig.

For tida er det knapt lørdag og søndag vi har tid til å prate, så alt vi lever på i mellomtiden er meldinger og av og til samtaler der vi rekker å utveksle tre setninger før en av oss må løpe. Det er ikke tilfredsstillende, og det er dager der jeg er kjempe lei av at vi aldri klarer å planlegge ting sånn at vi har mer tid. Og tid er ofte en kritisk faktor i mitt liv.

Jeg liker dårlig å ha kjæreste-tid bare fordi klokken sier at nå er det tid til det. Det er ikke alltid man kjenner for å være tilstede 100% i en samtale på kommando. Kan være vi er opptatt på hvert vårt hold, og da blir det ikke så mye kvalitet over samtalene. Jeg liker at det kjennes naturlig og ikke påtvunget bare for at det er den tiden det passer best i forhold til planene våre.

Jeg er irritabel og lei. Avstands-forhold funker ikke over tid for min del. Tre år er lenge nok, og jeg kjenner at det nesten ikke skal noe til før jeg henter tilfart i aftensangen og eksploderer over bagateller. Sånn skal vi ikke ha det, men sånn blir det av og til. Det hjelper jo ikke å krangle seg gjennom det heller, for jeg har ingen her å krangle med!!!

Om noen dager skal jeg reise ned igjen, men jeg kjenner at jeg er lei REISINGEN og å bo i en knøttliten hybel leilighet. Kanskje det er på tide å legge planer for fremtiden snart?

Næhh! Ikke i dag!

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.