Kul i puppen

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte i dag. Joda, jeg vet det. Jeg skal le og kose meg, mens jeg strigriner litt innvendig. Jeg har nemlig vært på sykehuset i går.

Alle damer bør klemme jevnlig på puppene sine, kjenne etter at de ikke har endret seg siden sist. Da mener jeg ikke endringer grunnet tyngdekraften, men om man kjenner noe forandringer eller kuler inni puppen. Det har jeg gjort i mange år, og for noen dager siden kjente jeg nettopp en liten kul. Eller var det en kul? Jeg ble veldig usikker. Jeg kjente i alle fall noe som hadde forandret seg. Jeg kjente og klemte, og ble mer og mer sikker på at noe var det. Da var det bare å oppsøke helsevesenet.

Etter runde med leger, sykehus og undersøkelser var jeg tilbake i går, og fikk diagnosen “Gud, så hysterisk du er!» Altså super-frisk.
Lettet og glad spratt jeg ned trappene på sykhuset, og bråstoppet. Jeg ble alt annet enn glad da jeg så bilen min. På frontruta lå det nemlig en gul lapp, og jeg kan ikke fordra gule lapper! Det verste var at jeg hadde betalt parkering i tillegg. Jeg ringte opp parkeringsetaten sporenstreks, for nå skulle de jammen få høre leksa!

Jeg startet med å forklare at jeg hadde betalt parkering, og hadde kvittering, så denne gangen kunne han få den gule remsa si tilbake. Han spurte hva det stod at jeg måtte betale, og da jeg hadde sagt summen, spurte han om jeg mente jeg hadde parkert lovlig?

Jeg skjønte instinktivt at her måtte jeg umiddelbart jekke meg ned., for nå var jeg åpenbart på tynn is. Jeg hadde faktisk parkert på en handikapp plass.  Jeg bedyret at jeg ikke hadde sett det, og var veldig lei meg for det. Jeg var på nippet til å tilby meg å betale dobbel bot siden jeg hadde vært så svimete, men han sa det holdt å betale den ene.

Så her sitter jeg da. Noen høvdinger har gått til helsevesenet de siste dagene, og ytterligere en høvding gikk til parkerings etaten. Jaja, jeg får trøste meg med at jeg i det minste gjør en god innsats i å holde Bodø kommune unna ROBEK-lista med alle parkeringsbøtene mine.

Så til alle dere flotte damene og menn rundt om, klem på puppene dine neste gang du er i dusjen eller har lagt deg. Kjenn etter at alt er som det skal, og finner du noe eller er usikker, er det bedre å gå til legen en gang for mye. Bare husk å se etter hvor du parkerer, ellers kan det koste deg dyrt det også.

6 kommentarer

6 thoughts on “Kul i puppen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.