Last Updated:

Ti gode grunner til å ikke gå ut

Categories Blogg, Galskap satt i system, Hverdagsliv

Jeg lovet meg selv et nytt og bedre liv når jeg var ferdig med årsoppgjøret, og bestemte at jeg skal ut å gå hver dag fremover. Da teller det ikke at jeg går til bussen, eller stikker ut av kontoret for å få meg en sjokkis, jeg skal ut å gå for å gå. Så langt har det gått greit. (Tok du den?), men i dag butter det i mot.Det har nemlig vært en usedvanlig hektisk uke så langt, og jeg har masse unnskyldninger på lager for å slippe.

  1. Sofen blitt mer nedsittet på en plass. Jeg burde kanskje sitte på de andre plassene for å gjøre den jevnere.
  2. Jeg trenger å utvide min kompetanse så det er på tide med et studie på innsiden av øyelokkene mine.
  3. Jeg har ikke brukt viaplay i dag, og jeg betaler for abonnementet og BØR få noe igjen for pengene!
  4. Bikkja har spist turbuksa mi!
  5. Jeg finner ikke matchende sokker.
  6. Småfuglene bråker så mye at jeg får vondt i hodet.
  7. Bikkja har vondt i pelsen.
  8. Det er litt for fullt i vinstativet mitt, jeg må få unna litt der.
  9. Jeg tror jeg blir stalket av skyggen min.
  10. Skoene ligger igjen i skogen etter gårdagens tur.

Neida, jeg skal ikke bruke disse argumentene. Jeg skal ta meg sammen, få på meg den andre turbuksa, og skoene som mirakuløst nok står i gangen, så ta med ut med det varkre pelstrynet mitt på tur. Det som er så bra, et at etterpå trenger jeg ikke en eneste unnskyldning for å legge meg på sofaen i stabilt sideleie med en sjokkis og et glass vin, for det har jeg ærlig fortjent! Det beste er at bikkja flater rett ut etterpå, hun også!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.