Marcialonga Arctic Race i Bodø

Categories Blogg, Hverdagsliv

I dag var det dags for den store folkefesten for skiglade Bodøværinger. Da gikk Marcialonga Arctic Race av stabelen, og for en folkefest det ble!

Vi var tidlig ute for å sikre oss god plass. Dette ville vi ha med oss. Mens vi stod der kom det to unge jenter som var utrolig ruset og tenkte de kunne gjøre som de ville. Det ble riktig utrivelig til slutt. Da måtte mor hente frem «sint stemmen» og be de forlate. Jeg fikk trykket to telefoner opp i trynet og filmet, mens jeg kjeftet, men jeg ga med helv..! De kan filme meg så mye se ville, jeg står fjellstøtt i avgjørelsen min uansett. Men jeg ble jentesur ++

Når jentene forlot, fikk vi nyte rennet. Det var et nydelig vær og utrolig bra stemning. Folk hadde virkelig møtt fram for å lage liv og røre.


Eliten gikk 46 km, og vi så de på storskjerm underveis i løypa. Selv om det tidlig ble klart at  Thomas Ødegaarden kom til å vinne, var det skikkelig artig å heie de i mål, og det var et skikkelig kult og artig målområde. Skulle bare vært fullt med tørrfisk.

Selvsagt ble det bilder av vinneren ,men det måtte jeg få fra venninnen, for jeg var så opptatt av å heie!

Alt i alt et supert renn og masse morsomt! Gleder meg faktisk til neste år!

2 kommentarer

2 thoughts on “Marcialonga Arctic Race i Bodø

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.