Jente-sur igjen!!

Categories Blogg

Det er rette tida i syklusen til å gå stilt i dørene her i huset. Skulle tro ungene har lært etter alle disse årene. Noen dager er det bare å gjøre som de får beskjed om uten å stille spørsmål. Skjer det? Nei! De bare rett og slett drive meg til vanvidd!

Vesla har rotet sitt i HELE huset, og tror visst fortsatt at hele huset er hennes walk-in-closet! Reine og skitne klær i skjønn forening. Nytter ikke bare å bruke et skift om dagen. Neida! Alt må prøves for å se om det passer sammen, og det som ikke er favoritten den dagen, havner på gulvet. Når hun skal ha det er det et ære-være for å finne plagget!

Lille storebror har overdreven tro på min evne til dressur, og tror jeg har så pass kustus på kopper, fat og bestikk sånn at jeg kan beordre det til å tusler inn i oppvask maskinen helt av seg selv. Det virker som han er like forundret hver gang jeg kommenterer at å rydde etter matlaging også innebærer å vaske kjeler og panner.

Store storebror hjelper litt til. Han vasker klær og henger opp, men synes at det er tull å ha tøyet i skap. Det blir jo tatt ut igjen med en gang det skal brukes. Derfor henger det på snora eller ligger i stolen klar til å brukes. Bare et eneste stort rot.

Vesla har okkupert rommet mitt, og det ser ut som et lynnedslag der inne. Klær utover hele gulvet, og mat rester på nettbordet.

JEG BLIR GAL!!! HVOR ER VASKEHJELPEN MIN???

I kveld skulle jeg ønske jeg bare kunne tatt på meg tøff-trusa og gått ut og være litt Nemi. Gå på bar og ta en shot!  Være kul og urban! Ikke være mamma, bare være Nemi. Litt fandenivoldsk og pyton! Det hadde vært noe!

Jeg raslet litt med sabelen til Vesla over rotet hennes, og da hun tok opp klærne som lå utover i stua mumlet hun bare stille: “Åhh, sånn der dag igjen!”

Anyway! Jeg er jente-sur!!!

 

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.