Det er bare rot i hodet mitt i kveld..

Categories Blogg

De som kjenner til oss, Vesla og meg, vet at Vesla ofte blir syk. Det er få utrolig kjedelig for henne. Bare noen dager på skolen så er det på’n igjen. I dag da jeg kom hjem var det nok med et blikk på henne for å konstatere at noe ikke stemte. Hun var rød i ansiktet og matt i blikket. Jeg kjente på henne og hun var varm og sa hun hadde vondt i halsen. Da var det bare å dra å kjøpe is og halspastiller.

Vi sovnet på sofaen begge to. Jeg er litt i manko på søvn selv om det begynner å gå bedre med å sove på natta. I følge fitbiten har jeg sovet 27 timer på natta siste uken, og det er nesten 4 timer i snitt, så da blir det en time nå og da på sofaen.

Etter en liten powernap på en time, fikk vi i oss litt ovnsbakt laks, og formen var stigende på oss begge. Ute var det 24 varmegrader klokka 18.00, så vi fant ut at vi skulle kjøre en liten tur til et vennepar. Det å ta med ei pjuskete jente dit, er helt ok. Der får hun sove på sofaen om hun vil, og blir behandlet som ei prinsesse. I dag ble det is og kos.

Det gikk likevel ikke lenge før hun ville dra hjem, og åtte var hun i seng.

Mammaen har en sånn spekulerer-på-fremtiden-kveld, så da er det litt vanskelig å bli trøtt. Det er så mye som er uklart i livet mitt akkurat nå, også er det endel muligheter som har åpnet seg. Jeg vet ikke helt hva jeg har lyst til. I forhold til når mine foreldre var på min alder, er verden blitt så mye mindre, og mulighetene så mange flere. Den som hadde hatt en glasskule å se i, fått svarene man trengte for å gjøre de smarte, kloke valgene for fremtiden… Så lenge vi ikke vet hva som kommer med morgendagen, må vi gjøre det beste ut av dagen i dag. 💖

Nei, dette går ikke. Jeg må få ut litt energi av kroppen, så nå er det bare å få på noe lett tøy og komme seg ut å gå en tur. Storebror er hjemme, så da er Vesla i de beste hender. Snakkes mer i morgen!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Det er bare rot i hodet mitt i kveld..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.