Jeg KLIKKER snart!

Categories Blogg

Nå begynner jeg oppkjøring til helg igjen, og denne gangen har jeg planlagt å ha nyvasket hus FØR helga starter. Problemet er bare at jeg har så fryktelig lite lyst å vaske. Jeg gjorde det jo forrige torsdag når jeg hadde el-tilsynet innom, Trenger man egentlig å vaske og rydde hele tiden? Jeg lurer på hvor ofte det er vanlig å vaske huset sitt egentlig? Jeg sier jo til alle at jeg gjør det til helga, men jeg sier aldri HVILKEN helg og alt er relativt.

 

Her er det 50/50 Vesla og meg, skylddeling med andre ord

Svaret er helt klart JA så lenge som man har barn, må man rydde og vaske 24/7. Det er en evig kamp med husarbeidet, Jeg har en kjøleskapsmagnet som sier det som det er: “Å vaske huset når man har barn er like trøstesløst som å måkke snø når det laver ned hele tiden” DET kan jeg relatere meg til. Jeg synes faktisk det er bedre å måkke snø fremfor å vaske huset. Det sier vel sitt om hvor perfekt husmor jeg egentlig er.

 

Dette er kun etter middagen i dag, og ikke tatt fordi jeg ikke har fått tømt oppvaskmaskinen ennå..

 

 

Gjett hvem som har regjert her inne i det siste?? Hint! Det er nesten reine klær som ligger på gulvet, og søpla er overfylt med toalettpapir som er brukt til sminkefjerning…

 

Noen dager der jeg ikke orker å gjøre noe, så flyter det. Og jeg fordrar ikke å vaske bad, men jeg fordrar ikke skitne bad heller. Enkelte dager er det så jeg nesten klikker over alt rotet. Det verste er jo at endel er jo etter meg også, og da nytter det jo ikke å kjefte og smelle på andre heller.

Det som er så greit med å ta bilde av rommene, er for å visualisere hvor mye det er å gjøre, og estimere tidsbruken. Da kan jeg gi meg selv premie når jeg har tatt unna litt. Premien kan være en kopp kaffe. Løse en sudoku, eller rett og slett blogge litt. Dessverre så ser det ut som om det må bli endel premier på meg frem mot helga, men da er det i det minste gjort. Jeg tror jeg skal gi meg selv nye roser til helga hvis jeg er ferdig før Vesla reiser på ettermiddagen, og kanskje en ekstra premie i form av en bedre middag. Ja, det fortjener jeg når alt er gjort!!

Jeg hater rot, men er et solid rothau selv!!!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.