Jeg er millionær

Categories Blogg, Galskap satt i system, Hverdagsliv

Penger, penger, penger! Det er et jæv.. mas om penger for tiden. Flere måneder på rad har forbruket i husholdningen vært høyere enn det som kommer inn, og det er ingen god følelse når jeg vet at jeg skal reise masse fremover, har en konfirmasjon som står for døren, og trenger likvide midler for å gjøre siste finish på utearealene rundt huset. Det er et stress uten sidestykke. Når tannlegen nå erklærte at hun ikke er fornøyd med bittet til Vesla etter tannreguleringen og vil rehenvise, må jeg bare kapitulere og håpe at det går på reklamasjon. Enda mer å betale på er ikke det jeg trenger. Det vil ingen ende ta.

Bufferkontoen har fått gjennomgå de siste årene, og det føles som pengene bare tar en kjapp U-sving på kontoen og suser ut igjen kjappere enn de kommer inn. Nå trenger kontoen livreddende økonomisk førstehjelp. Å bare ha en inntekt å leve på er ikke noe man blir rik av, men jeg skal ikke sutre. Det er de som har det mye verre enn meg.

I helga hadde jeg lyst å dra på byen, men det ville vært å bruke penger jeg ikke har råd til. I dag er det Glimt-kamp på Myra, men det ville også være å bruke penger jeg ikke har råd til. Nå MÅ vi spare for å kunne unne oss det vi liker best. Å reise. Det spinkes og det spares. Til gjengjeld skal vi unne oss en fantastisk ferie i sommer.

Det er et relativt stramt budsjett uten særlig rom for noe ekstra. Sånn må det bare være akkurat nå, så må man bare drømme om bedre tider. Forhåpentligvis løsner det snart, for stort sett er det de tre første månedene som er stramme etter et overdådig forbruk i jula.

Det er ikke jeg som har størst problemer med å spare. Det er nok Vesla. Hun lider nemlig av klaustrofobi og tåler ikke se penger innesperret på hverken konto eller i ei lommebok, men det må hun nå lære seg, for ingenting i verden er gratis!

Sånn er det å være millionær! Riktignok på minussiden..

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.