Last Updated:

Jeg er den du elsker å hate

Categories Blogg, Galskap satt i system, Hverdagsliv

Ok! Så la oss snakke om ferie da. La oss snakke om oss som skal reise på ferie, og har valgt å bruke en liten formue på å forlate fedrelandet noen uker, og heller leve på budsjett flere måneder på forhånd. La oss snakke om oss som mange elsker å hate, når sommeren kommer!

Det å ikke unne andre noe bedre enn man har selv, synes å bli mer og mer vanlig i dette landet. Faktisk så er det blitt sånn at det er blitt politisk ukorrekt å unne seg luksus som man strengt tatt ikke trenger. Hvis ikke alle har råd, så skal heller ikke du ha det! Likhet for alle liksom. Fuck likhet for alle! Jeg har INGEN behov for å være som alle. Jeg er meg, og jeg gjør ting på min måte. Jeg prioriterer og bruke mine penger på det jeg synes er viktig, og DRITER i hva andre måtte mene om det. Om jeg vasser i penger eller lever på kjøpekort, har INGEN andre noen ting med!

Om noen uker skal Vesla, jeg og my partner in crime på ferie. Vi skal starte eventyret i Paris. Bo bra, spise godt og forhåpentligvis oppleve mye. Fra Paris reiser vi videre til Roma. Der skal vi bo litt utenfor byen på et SPA. Der skal vi jentene kose oss, og kun dra inn til sentrum når vi er opplagte til å gå i kø, stå i kø, se i kø og gjøre alt annet i kø. Deretter går turen til Faro hvor vi skal bo på et resort nær stranden. Da blir det sol- og badeferie. Gjett om det skal nytes?

Selvsagt gleder vi oss masse til å dra. Det kommer til å bli en opplevelse, for jeg har bare vært i Paris tidligere, og de to andre har ikke vært noen av stedene. Tenk så spennende det blir? Så hvorfor er det sånn at folk blir litt hånlige når jeg forteller om våre ferieplaner. Føyser det bort med at det er galskap å bruke så mye penger på ferie. Fortelle at de heller ville brukt pengene mye mer fornuftig.
Det er himla smålig å strø rundt seg med slike kommentarer. Jeg har omtrent ikke brukt unødige penger på ting til hverken Vesla eller meg det siste året. Jeg er ikke på byen, og ikke ute å spiser lengre. Vi spiser ikke overdådige middager eller fyller kjøleskapet til randen. Nettopp fordi jeg har hatt så lyst på denne ferien, har vi tatt noen grep på forhånd!

Hva om jeg hadde spurt om det ikke er viktigere ting å bruke penger på enn hudpleie, vipper, fillers eller en tur på byen? Hvis jeg hadde kommentert at handlekurven på butikken inneholder en mengde unødvendig mat? Eller kommentert at polekspedisjonene hver helg strengt tatt blir dyrt i lengden? Da hadde det blitt ramaskrik, for alle må få bestemme det selv! Og det er poenget mitt!

Jeg bestemmer også selv, og velger å avstå fra enkelte ting i hverdagen, fordi jeg vil prioritere å reise når jeg kan. Og da er det sånn at hvis ikke jeg dømmer deg, så tenker jeg at du kan kutte ut å dømme meg også.

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg er den du elsker å hate

  1. Kos deg på ferie og nyyyt!
    Dere har sikkert gledet dere masse, å glede seg til noe har en verdi i seg selv.
    Og slike ferier…. De lever man lenge på. Minnene kommer dere til å kunne hente frem i årevis og se tilbake på med glede.
    Så kos deg og nyt.
    Dine penger. Du bestemmer.

  2. Kos dere så mye, og denne ferien har dere fortjent 😍 Minnene fra denne ferien kommer dere alltid til å ha med dere videre 😊

    Det er dine penger du bestemmer hva du vil bruke dem til 😊

    Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.