Impulsiv utover det som er behagelig for en kontroll-freak

Categories Blogg

Urokråka reiste med første fly i dag. Kvitrende og blid som ei lita lerke. Jeg var trøtt som en strømpe, men fikk henne da på flyet. Merkelig nok tror jeg ikke vi har glemt noe heller, og det er jo helt fantastisk med tanke på at vi stod opp klokka fem!!

Pappa’n skremte vannet av meg da jeg ringte, og ringte, og ringte men ingen svarte. Enn om han hadde forsovet seg? Jeg fikk skikkelig nerver. Jenta var alt på flyet! Men neida, omsider ringte han tilbake. Han hadde bare telefonen på lydløs, så ingen grunn til panikk.

Da jeg kom hjem fra flyplassen var det fortsatt tidlig. Det var ikke en lyd å høre noen steder. Urokråka etterlot seg en øredøvende stillhet i huset. Jeg måtte nesten akklimatiseres noen minutter før jeg kunne nyte. Nyte lyden av ingenting.

Jeg bestemte meg for å reise på ferie for noen dager siden. Det skal sies at jeg har tenkt på det lenge, men var litt i tvil. Da jeg skulle bestille billettene var de utsolgt!!! Planen var å vente i det lengste slik at jeg kunne få billige restplass-billetter. Det var lurt! Not! Jeg rakk ikke å bli lei meg før jeg kom på en idé. Det var et sjansespill, men det gikk. I stede for å kjøpe tur-retur, så bestilte jeg enveis billett med charter. Kun fly.

Jeg kan være impulsiv bare jeg får tenkt meg litt om, men dette er litt sprøere enn jeg bruker å være. Enveis billett altså..

Tro hvilke muligheter det gir? Jeg kan dra, men trenger ikke å bli. Det kan være muligheter for å reise hjem i flere etapper. Stoppe i andre land. Være litt vagabond.  Oppleve en ny verden. Ta alt som det faller seg.

Næææi… glem det! Det tørr jeg ikke uansett. Jeg blir å jakte på en billig retur billett, og finner jeg ikke det reiser jeg med rutefly. Det ordner seg for snille jenter som regel, men akkurat nå har jeg en litt større porsjon sommerfugler i magen enn det som er sunt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.