Dagen tok en vending jeg ikke forutså

Categories Blogg

Planen var å bare nyte dagen og kvelden i stillhet hjemme. Total rekreasjon av meg selv. Sånn ble det ikke. Jeg måtte bare være sosial, så det ble venninnebesøk på dagen.

Jeg har grunnet på det å selge huset. Det er litt mye å holde i orden. Skal jeg beholde det trengs det litt finansiering for å få det gjort, for jeg orker bare ikke gjøre alt selv. Ikke kan jeg alt heller. Jeg sendte en mail til banken for å lufte mulighetene, og tenkte det ville ta sin tid. Det gjorde det ikke! Telefonen kom under besøket. Plutselig måtte jeg finne en takstmann, for det måtte jeg ha enten jeg bestemmer meg for det ene eller andre. Tidligste de kunne komme er fredag. Det betyr at jeg ikke bare kan ha fokus på ferie og reiser, jeg må sannelig fikse opp litt her hjemme, for jeg er jo reist da.

Da jeg kom hjem satte jeg opp en liste over alt jeg må gjøre før jeg drar. Fikse mitt og Vesla sitt rom, vaske loftstua og boden nede. Ordne litt på badet og i gangen. Så må jeg pakke og lage en plan-B for hjemreise. Finne frem alle papirer og tegninger på huset og påføre vedlikehold på alle rom. Litt av ei liste. Fra å bare skulle slappe av til full rock n,roll! Fikk begynne på kvelden når det ble litt svalere tenkte jeg. (VM i prokastinering sa du?)

Så kom kvelden. Da måtte jeg bare på en liten kaffe-date hos min venninne som vanligvis reiser med meg. Der ble det så mye skravling og latter at det ble sent før jeg kom meg hjem.

Nå er det jo altfor sent å begynne, er det ikke? Har jo hele morgendagen på meg. Null stress!

Tro om jeg ikke heller skulle malt litt negler? Rydde gidder jeg ikke! Det er jo så lekkert med malte negler i sandaler…😂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.