I mørket

Categories Blogg

Utenfor huset vårt er det ikke lengre gatelys. Det vil si, det er gatelys, men de lyser ikke mer.  Når kvelden faller på, ligger altså gata i stummende mørke. Jeg synes faktisk det er litt skummelt å tasse rundt der i mørket på kveldene. Redd for at ikke bilistene som kommer skal se meg. Derfor bruker jeg refleks når jeg er ute, men jeg er likevel redd de ikke skal se meg før det er for sent. Redd for å bli skadet.

Når jeg kjører selv, er jeg også redd. Redd for at noen er ute å går, uten den livreddende refleksbrikken. Redd for at jeg skal se de for sent. Skal jeg bli drapsmann i kveld? Jeg kjører derfor veldig sakte ned gjennom gatene som ligger mørklagte. Jeg har ikke lyst å skade noen.

Nå er det den tiden av året igjen. Oppfordrer derfor alle til å finne frem refleksen og bruke den. Kanskje slipper både du og jeg og bli et tall i statistikken. Og du.. ikke glem den firbeinte lille vennen din da!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “I mørket

  1. Det er bare så viktig det der. Kjører som en snegle i gatene rundt her etter at et par ungdommer i fjor en dag rett og slett var helt usynlige i gata når jeg kom kjørende. Skummelt 🤦‍♀️

    1. Jeg begynner å bli litt pysete på mørke kvelder. Ikke bare fordi nattesynet er svekket, men jeg er mer bevisst på hvor galt set kan gå selv om jeg heldigvis ikke har opplevd det samme som deg. 🌸🌸🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.