Dansing er livsfarlig…

Categories Blogg

.. for føttene mine, og for visakortet.

Vesla danser i byen mandag og tirsdag. Hun tar bussen ut til byen etter skolen, og jeg venter på henne til hun er ferdig å danse kl. seks. Det betyr noen timer å slå i hjel etter jobb.
Føttene mine lider ikke fordi jeg også danser, for det gjør jeg ikke. Problemet er City Nord. Et relativt stort kjøpesenter rett ved dansestudioet. Der trasker jeg altså rundt uten mål eller mening  Time etter time.

Jeg prøver å bare vindus-shoppe mens jeg går i handle-mekkaet. Det går heller dårlig. Faktisk helt elendig! Visakortet mitt er rødglødende, julegavene begynner å komme på plass, og Vesla jubler. Pikebarnet nyter godt av at mor mister kontrollen.

Mamma’n forlangte selvsagt at Vesla måtte posere i dagens fangst. Noe motvillig stilte hun opp, storfornøyd med klærne overgitt over krav om bilde.

Det sier seg selv, dette går ikke i lengden. Det blir himla dyrt! Jeg må ta meg selv sammen og finne på noe annet å gjøre. Jeg gruer meg. I morgen er det ny dansetime, og føttene mine verker fortsatt og visakortet skjelver av skrekk! På kjøpesenteret er det treningsstudio også. Kanskje jeg skulle dratt for å trene litt mens hun er å danser? Det lunne vært noe, slå to fluer i ett smekk. Det er ikke dumt!

Nei, hvem prøver jeg å lure? I morgen blir det joggesko på jobb, for de fungerer fint på shoppingrunden etterpå!

4 kommentarer

4 thoughts on “Dansing er livsfarlig…

  1. 😀 😀 😀
    (PS: Her snakker jeg ut i fra erfaring høstet som den tenåringen jeg engang var;.. Når du trenger Vesla til å stille opp på bilder slik som her, så mistenker jeg du brått kan bli møtt med en helt annen goodwill om du legger det frem som at du trenger en MODELL for å vise frem noe på bloggen.. – Og om du klarer å holde et ‘straight face’, så legg det frem slik at hun kan få jobben, om hun ønsker den, eller så må du søke etter noen andre egnede, så ville det iallfall funket på den unge ‘selv’ *haha*..)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.