I Grevens tid

Categories Blogg

Har du hørt ordtaket «Skomakerens barn går dårligst skodd»?

I går var mor i huset noe stresset. Det var deadline for selvangivelsen, og jeg hadde ikke levert. Det er vel ikke uvanlig. Det uvanlige er at jeg er økonom, og gjennom jobb har jeg en bråte med fradrag som ikke kom inn automatisk. Altså en økonom som ikke leverer selvangivelsen… DET er å kaste penger ut av vinduet!

Jeg var selvsagt på jobb hele dagen. Deretter var det bare å dra på shopping, for Vesla skulle filme sin solo til NNM i drill, og der er det høy glitter og glam-faktor.

Hår, sminke og stasj måtte fikses, så kaoset var et faktum. Når mor også måtte sveise rhinestones på kjolen sier det seg selv at det var full rulle og masse små brannsår. Men det var verdt det.

Tenk at man kan bli så mjuk om hjertet av alt barna er med på. Mimmi-ungen danset også, og jeg er så glad jeg fikk se de to fine jentene mine som er så flinke.

Vel hjemme, etter filming og en butikk-runde, var klokka nærmere 20.30 og jeg måtte ha en liten pause. Her snakker vi prokrastinering!

Var det ikke litt rotete hjemme? Det er jo hyggeligere å levere selvangivelsen når man har det ryddig rundt seg. Så da ble det speed-rydding. Deilig med helg når man har fått ryddet.

22.30 dro jeg motvillig frem pc’n og begynte å sjekke tall og legge inn fradrag. Vedlegg ble lastet ned, og 23.40 sa jeg meg fornøyd og sjekket skatteberegningen. O’boy! Noe var riv ruske galt, for dette stemte overhode ikke. Jeg tok opp skjema og begynte å sjekke. Fy fader så stresset jeg ble! Masse var lagt inn feil! Det måtte rettes opp! 23.57 leverte jeg på nytt, fornøyd med tallenes tale. Det må vel sies å være i grevens tid!

Til neste år! Til neste år skal det ikke være sånn! Dette var nesten mer stress en jeg liker, og jeg måtte feire med en skikkelig lekker bisken i glasset. Sitron og mynte limonade med lime og isbiter. Helt nydelig å avslutte kvelden med den og se soloen til Vesla i reprise på TV.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.