Last Updated:

Hot og hottere

Categories Blogg

Jeg er hot!

Jeg kjenner det på hele meg. Hot! Hot! Hot! Tro bare ikke at vi snakker om sexy-hot, for det er så langt unna som overhode mulig. Jeg er varm, svett, rødsprengt, heit, eksplosiv og gammel! Nå har åpenbart best før datoen utløpt, og eneste som kan berge meg, er handelsstandens utsagn om best før, men god etter, ellers er det null håp igjen.

Altså er straks denne kroppen nedlagt produksjonslokale og daglig drift vil være under avvikling. Som de fleste gamle driftsledere som har levd livet i en og samme bedrift, har jeg motsatt meg endringene og forsøkt å opprette mulighetene for videre drift, men nå er det jamt slutt.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med lokalene nå? Det er absolutt muligheter for en innovasjon, og gjøre det om til en forlystelses park, men først må det tilrettelegging til. Jeg lurer på om jeg kan søke Innovasjon Norge om midler til det?

I avviklings-prosessen har det oppstått en feil på kjøleanlegget, og derfor et temperaturen høyere enn vanlig. Metrologisk institutt opererer med faktisk temperatur og følt temperatur, og det tror jeg passer her også. For det kjennes fryktelig varmt ut, uten at termometeret viser spesielle forandringer fra det normale.

Resultatet er at jeg er hot! Ufattelig hot! Så hot at det er befriende å lufte bikkjene i singlet, tross vinterstormen som herjer villmann her. Jeg, som mange før meg, har søkt trøst i piller, for denne virkeligheten må jeg bare rømme fra. Dette takler jeg ikke. Her måtte jeg på apoteket for å tak i hjelpemidlet.

Bak disken stod en ung kjekk mann, som ikke snakket helt flytende norsk, men jeg mumlet da frem hva jeg var ute etter. Effektivt fant han frem boksen jeg trengte, og jeg kjente at frelsen var nær.

Jeg lurte på om disse pillene fungerte bra. Det er svært viktig for Heite-Heidi å få det beste som er å finne på markedet. Ung gutten så på pillene og så på meg, og sa alvorlig: «Nei, det vet æ ikke.  Æ har ikke prøvd de enda!»

Jeg er enda lei meg for reaksjonen min, men da gikk det helt galt. Jeg lo og lo og lo! Stakkars gutt! Rødmende og flau prøvde han å bortforklare, men det endte med at jeg lo enda mer. Jeg lo så jeg trodde jeg kom til å tisse på meg. Etter å ha betalt, tok jeg urtepillene med meg og gikk. Det tror jeg stakkaren bak kassen var glad for.

Jeg er enda hot! Veldig hot, og fortsatt ikke på noen sexy måte. Urtene skal få en sjanse, men funker de ikke snart, går turen til doktoren, for dette gidder jeg ikke.

Hot uten å være sexy, det er bortkastet, men sånn er det visst for tida!

4 kommentarer

4 thoughts on “Hot og hottere

  1. Stakkars gutt, men når han sier noe så dumt må han tåle at du lo.
    Du får tenke på episoden når du føler deg hot og få deg en god latter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.