Last Updated:

Livet leverer, og det er litt hektisk

Categories Blogg

Akkurat nå er livet veldig intenst på mange måter. Det er ikke negativt intenst, tvert imot. Det er godt når det er sånn. Da er det deilig å kjenne at man har litt puls, og at livet krever litt av en.

På jobb er det masse jobbing og godt driv. Jeg har fått varig yrkesskade og liker årsoppgjør, og spesielt det å ta de siste kontrollene som viser at jeg har hatt full kontroll. Vi er godt i rute, men vi står på for å holde oss fremst i skoene.

Hjemme er det også ganske intenst. To skjønne pels-troll som er utrolig herlige, men overhode ikke rolig og avbalanserte. Jeg har omdøpt Daisy til «Den lille argsinte», for hun er jo tidvis rasende på Monty. Han derimot, han gir vel blanke blaffen i henne, og løper unna når hun angriper. For han er det bare lek. Det blir mye styr med valp, men utrolig koselig likevel.

Privat er også livet litt intenst. Det foregår masse spennende, og det gir rom for å kjenne at livet ikke er ferdig-levd, men skal leves hver eneste dag. Mange av de valgene man tar, kan på finurlige vis påvirke fremtiden. Derfor må jeg tenke meg nøye om, før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør. Liksom du står foran tre dører, og skal velge én, og vite at det som er bak de andre to er noe du aldri vil få når du først har valgt den ene. Jeg føler det nesten som jeg er grådig på livet, og vil ha alt, og siden jeg ikke kan gå det, velger jeg ingen.

Livet dere, livet er fint! Det er intenst, det skjer mye, det skjer fort, men det er faktisk livet! Det er om å gjøre å leve det, ikke bare eksistere.

2 kommentarer

2 thoughts on “Livet leverer, og det er litt hektisk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.