De gode menneskene finnes fortsatt

Categories Blogg

I dag fikk Vesla en låsning i nakken da hun var å trente. De har treningshelg, og hun hadde mange timers trening foran seg. Nakken var helt låst, og hodet var helt på skakke. Hun hadde utrolig vondt, og ville så gjerne trene mer. Det var ei veldig fortvilt jente som ringte hjem. Jeg forsøkte å finne en kiropraktor eller en fysio, men siden det var lørdag var alle stengt.

Jeg forsøkte til og med å høre om kanskje legevakten visste om noen som kunne ta i mot noen akutt, men det gjorde de ikke. Hun jeg snakket med sa at de gjerne skulle hatt en kiropraktor som hadde vakt, for de kunne lite gjøre med slike skader, og det er tross alt ganske fort å få behandlet slikt, kontra å gå med smerter hele helgen. De kunne hjelpe med smertelindring, men da var det null mer dans denne helga. Beste tipset jeg fikk, var å kontakte noen privat om jeg kjente noen. Jeg var litt nedslått etter telefonsamtalen.

Da kom jeg på at Bestisen har en behandler som han lovpriser, så jeg ringte Bestisen og lurte på om han kunne sjekke muligheten for å få hjelp.  Noen minutter etter hadde vi fått avtale om å møte behandleren hans.

Jeg hentet Vesla i hallen, og vi dro på klinikken. Der møtte vi en super mann som avbrøt helga si for å hjelpe jenta. Han bekreftet at hun hadde fått en solid låsning i nakken mens han undersøkte henne. Litt etter litt fikk han hodet hennes rett igjen. Hun syntes nok det var litt vondt, men det var nok mer fordi alt var låst enn av behandlingen. Han trykket og klemte på muskulaturen. Til slutt var han høvelig fornøyd, og jenta hadde fått nakken og hodet i rett stilling.
Han anbefalte henne ikke mer dansing i helga, men skjønte at hun nok kom til å danse uansett, så derfor sa han at om låsningen kom tilbake i morgen, var det bare å ringe, så skulle han hjelpe henne på nytt.

Slike mennesker! Slike mennesker gir meg troen på mennesker igjen. Det å slippe alt han har i hendene for å hjelpe jenta. Han forstod at for en 13 åring er det viktigere å få danse enn å ta vare på helsa, og fremfor å irettesette henne, ga han henne veiledning på hvordan hun skulle forberede morgendagens trening.

Hele ettermiddagen og kvelden har hun gått smurt på lindrende kremer og fått på varmepute. Det viktigste i hennes verden er å bli klar til å danse igjen i morgen, og for det er hun villig til å ligge på lading en kveld.

6 kommentarer

6 thoughts on “De gode menneskene finnes fortsatt

  1. Så bra at hun fikk hjelp. Jeg har jaktet slike hjelpere mange ganger.
    Men heldigvis ikke på en lørdag eller søndag.

  2. Så bra at det gikk seg til, og at dere slapp å vente enda lengre før hun kunne få hjelp! ^^

    Og det du nevner mot slutten her, helt enig! Er ingen danser selv, men har ikke glemt hvor frustrert jeg selv hadde blitt på den alderen, eller nå for den saks skyld, om noe sånt skulle forhindre meg fra å gjøre det jeg brant aller mest for. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.