Last Updated:

Høsten er over oss

Categories Blogg, Hverdagsliv

Fredag var det en ny runde med Kulturnatt i Bodø-sentrum, hvor det var masse aktører som bidro med kunstneriske bidrag rundt om i sentrum. Jeg elsker de kveldene, men i år er det så mye som gjøres klart frem mot Bodø 2024, at det rett og slett ble stusslig. Bodø skal være kulturhovedstad i 2024, så da må sentrum skinne. Vi er er godt stykke unna å kunne påstå det, så det jobbes på spreng. I tillegg er mange spiseplasser i sentrum under oppussing, så det var umulig å finne noen plass å spise. Vesla var å drillet, og etterpå dro vi rett og slett hjem.

Kulturnatt er en skatt for å få se alle de flotte aktørene vi har i byen, men det ble veldig komprimert i år, nettopp fordi det ble så mye ombygging. Men til neste år, da tror jeg det blir bra. Jeg ser for meg at også vi på min jobb skal bidra inn som arena. Det hadde vært fint å kunne invitere byens borgere inn i byens stor-stue for å få litt kultur.

Høsten er over oss for fullt, og nå er det bare å vente på vinteren. Det er kalde klare dager, og jeg fryser inn til margen for tiden. Det er bikkjekaldt når det er barfrost. Vakkert, men kaldt.
Det betyr at Tiden er inne for å pakke bort alt av stoler og bord fra sommerens nytelser utendørs. Vi har hatt fine dager og kvelder, men det er ubønnhørlig over for denne gang. Bare å pakke bort, og vente på våren, selv om vi fortsatt har nydelige høstkvelder.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.