Blir huset kondemnert?

Categories Blogg, Galskap satt i system, Hverdagsliv

Det har vært ei god og produktiv helg. Veldig god. Jeg har fått så masse husmorpoeng at det er like før jeg kjøper meg forkle! Deilig med slike helger, særlig at huset er relativt ryddig før ei ny uke starter.

Men jeg undrer meg på hvorfor jeg skal jage disse poengene i første runde. Hva representerer de egentlig? Kan de byttes i noe? Penger, gavekort eller andre goder? Hva er det for goder i det for meg, og hvilken neandertaler var som fant på at det å holde reint og fint rundt seg skulle poeng-settes, og så kalles husmorpoeng? Litt mannssjåvinisme som jeg er rimelig sikker vi kvinner har påført oss selv. Siden det bare er meg og Vesla som bor sammen, innser jeg at husmorpoengene mine kun kommer til å veksles inn i mer husarbeid, så er det da noen vits å jage etter dem?

Godt jeg ikke har det for vane. Jage husmorpoeng, mener jeg. Når man bor sammen med en tenåring er det like håpløst å rydde og vaske hele tiden, som det er å måkke snø mens det laver ned ute. Deilig når man er ferdig, men man vet man må begynne forfra nesten med en gang. Bedre å ta et skippertak nå og da, og satse på at helsetilsynet ikke kommer innom og kondemnere hele huset.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.