Hektiske dager..

Categories Blogg

Noen dager er bare mye mer enn andre! I går var en sånn dag.

Vesla var med en klassevenninne hjem, så jeg måtte hente håpefulle før jeg tok henne med meg for å stemme. Det tok jo sin tid, og hun var selvsagt veldig opptatt av hva jeg hadde valgt. “Hæ!? Koffør valgte du DET?!” Vesla har overgitt over at jeg ikke hadde valgt noe helt annet, men måtte bare konstatere at mamma’n ikke fulgte håpefulles anbefaling.

Vi dro hjem og håpet at lille storebror hadde middagen ferdig til oss. Det hadde han ikke, for han var på tur å skulle dra å stemme. Da han kom hjem, kom han knapt inn i stua før Vesla var på å ville vite hva han stemte. Svaret fikk Vesla til å måpe. “HÆ!? Nu får du juling hos ho mamma!” Vesla var overgitt over at det var mulig. Han hadde jo overhode ikke stemt det samme som meg! Lattermild forklarte jeg at jeg var stolt over at ungene mine tok egne valg som ikke nødvendigvis var de samme som mine. Jeg er usikker på om hun kjøpte det, for hun bedyret at hun skulle stemme det samme som meg når hun fikk stemme.

Etter middag kjørte jeg henne på korøvelse, og forsøkte etter fattig evne å skaffe meg en takstige. Slått og motløs dro jeg til datteren for å se etter mimmi-ungene slik at hun fikk dra å stemme. Mimmi-ungen var også opptatt av valget, mens Lille-Gull bare ville synge Old Mc Donald had a farm. Mens han løp rundt i stua og sang i-a i-a å, pratet jeg med den snusfornuftige 8 åringen. “Mimmi, når æ blir stor skal æ stem på PPT!” Jeg lo litt og svarte at man ikke kunne stemme på PPT, men det ville ikke jenta høre på. Hun skulle stemme på PPT, og ferdig med det!

Da storesøster kom tilbake, entret storebror huset på samme tida. Nå skulle han å stemme. Vi kjørte til valglokalet, og han fikk gjøre sin borgerplikt. Da han kom i bilen var Vesla frempå igjen. Hun ville vite hva han hadde stemt, men han ville ikke si det fordi det er hemmelig valg i Norge. Da tror jeg barnet hadde fått nok av valget, for snurt satte hun seg ned med mobilen, nokså demonstrativt. Valg var kjipe greier!

Jeg hadde valgvake en stund med noen venner. Han ene har vært ganske klar i sine meninger en stund. Vi skal starte vårt eget parti. Han og jeg! Jaha! Det kan jeg forsikre om at verden ikke er klar for. To tullinger på tinget. 😂 Norge hadde aldri blitt det samme igjen!

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook

2 kommentarer

2 thoughts on “Hektiske dager..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.