Gammel folketro

Categories Blogg, Hverdagsliv

I dag har det vært nok en nydelig dag  med masse vårstemning. Sola skinte fra skyfri himmel og det var masse plussgrader på gradestokken. Jeg tror nok ikke vinteren helt har gitt opp ennå, men jeg takker for hver dag den glimrer med sitt fravær.

Daisy fikk virkelig sansen for å kjefte på skjærene som samlet kvister til redene sine. Hun hadde nok bra lyst å løpe etter de, men måtte nøye seg med å bjeffe litt.

 

Jeg husket at redene til skjæra er et værtegn for hvordan sommeren som kommer blir, så jeg ble litt spent på hvilken sommer vi har foran oss.

Hos NRK fant jeg ut at det kommer til å bli en god sommer. Hvis skjæra bygger redet sitt langt nede, så blir det en varm sommer. Og det var jo langt nede da, eller.. ?

Men i AN fant jeg det motsatte. Der stod det at når skjæra vil ha det luftig blir sommeren fin. Ja, det kan jo virke som redene ligger luftig til også. Dette var sannelig ikke enkelt.

Jeg skal konkludere med hvem som har rett når sommeren er over, dessuten er jo redene på bildet rimelig midt på treet, så kanskje det da blir en middels god sommer? Det vil uansett bare tiden vise, og frem til da skal jeg definitivt nyte de fine dagene vi får.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Gammel folketro

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.