Balsam for såre øreganger

Categories Blogg, Hverdagsliv

 


Altså, nå leveres det her Nord. Det er det ingen tvil om! Sola skinner, snøen smelter, det er joggesko-føre og pluss grader på gradestokken. I tillegg er det helg. Hva mer kan man begjære?

I dag har jeg fått rekreasjon for såre øreganger. Det er bare jeg og Daisy som er hjemme, for etter en ukes vinterferie hjemme med mamma’n sin, dro Vesla på harryhandel med Lille Storebror. Det ble en kjærkommen stillhet i huset. Ingen TV, ingen skravling, ingen musikk, bare fred og ro. Det ble så stille at jeg hørte ekkoet av stillhet i hodet mitt. Jeg måtte ut!

Tenk å være så privilegert at man har dette rett utenfor huset sitt? Jeg kan gå usjenert og tenke mine egne tanker uten å treffe spesielt mange mennesker. Jeg er overlatt helt til meg selv, og kan bare tusle rundt i min egen verden. Eneste jeg hørte var fuglekvitter, og det var kjærkomne lyser. Nå våres det omsider her også!

Daisy var nok litt mer skeptisk til turen. Hun var ikke overdrevent fornøyd med å måtte ha genser på, men hun har mistet så mye pels at matmor tok ingen sjanser. Det hjelper ikke om bikkja sturer, for vi måtte ut å nyte det nydelige været.

Det er på slike dager jeg tenker at livet leverer i fullt monn!

4 kommentarer

4 thoughts on “Balsam for såre øreganger

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.