Galskapens bule

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Ja, jeg kjenner at jeg lever. Kjenner at jeg har puls. Tidvis veldig høy puls! Jeg stresser, er ufokusert og alt føles lettere kaotisk. Egentlig er alt som det skal være to dager før en konfirmasjon. Velkommen til galskapens bule!

Spør du meg hvor galt det kan bli, svarer jeg enkelt og greit at alt kan bli verre, og Murphys law er i høyeste grad gjeldende. Altså startet dagen med omlegging av dekk, og endte med at adskillige høvdinger forlot kontoen. Så dro jeg for å få vasket kjøretøyet innvendig og utvendig. Det mente de tok en time, men når de så bilen fikk jeg beskjed om at det kom til å ta to! Bilen var ultra skitten!

Snuppa er kommet hjem med kjæresten, og de måtte dra til frisøren i dag, før vi møttes på ett av byens kjøpesentre. Etter flere timer hos frisøren var hun så hangry at hun nesten freste da vi møttes. Da jeg sa jeg måtte hente bilen før vi spiste, var hun klar for mord!

Omsider ble bilen hentet og vi fikk i oss mat.
Da hadde vi vært på beina hele dagen, og ville bare hjem. Vi dro for å hente den famøse bunadskjorten og kjøpe blomster.

Da jeg kom på blomsterbutikken fikk jeg tilløp til panikk! Det var helt fritt for blomster. Eller, det var blomster, men ikke til oppsatser. Det var de rensket for! Vi kan trygt si jeg kjente jeg hadde puls! Dette er den greia jeg mente er walkover, fordi det er kjempe morsomt å lage. Da bør man i det minste ha noe å lage det av! Det var det verre med.

Jeg måtte kjøre som en villmann rundt i byen for å få kjøpt litt blomster her og der, men det var et begredelig utvalg. Oasis hadde ingen! I verste fall ble det å kjøre til Fauske grytidlig lørdags morgen.

Jeg tok en råsjans og stoppet innom den lokale super’n, og der fant jeg heldigvis litt blomster. Om jeg ikke var synlig imponert over utvalget, røsket jeg likevel med meg litt. Jeg tillot meg et gledeshyl da jeg fant oasis i bøtter og spann på samme plass. Nå ble det oppsatser!  Det ordner seg alltid for snille piker!


Joda, dette skal jeg nok få til noe med, til tross for at jeg ikke har de blomstene jeg ville ha. Hvite georginer står høyt på ønskelisten. Samma det! Det er jo bare fire oppsatser jeg skal lage, og oppsatser er kjempe morsomt! Selv uten georginene.

Omsider skulle Snuppa henge opp bunadskjorta, men da fikk jeg hakeslipp. Midt på, var det en gulnet flekk! Holy Molly! Det var bare å lage vaskevann og finne frem bunadskjorta. Her måtte det vaskes, og da fikk jeg det ærefulle oppdraget. Saken ble ikke bedre av at veska fortsatt manglet litt søm, men jeg sa meg villig til å fikse det mens Snuppa og kjæresten dro ut et ærend.
Bare ett lite problem.. Jeg får ikke tredd tråden i nåla! Nåløyet er altfor lite, det har ingenting å gjøre med at jeg er blitt så gammel at synet er svekket! Same Shit! Jeg blir nok ferdig til slutt! Håper jeg.. Men noen andre får tre den pokkers nåla!

4 kommentarer

4 thoughts on “Galskapens bule

  1. Litt galskap må til tydeligvis for at noen skal bli konfirmert. Eller mulig hun BLIR konfirmert uansett? Selv om det mangler noen sting i bunadsvesken, og blomstene er “feil”? 😀

  2. Nå er det søndag og snart natt… Slitne bein, feststemte gjester, glad og førnøyd konfirmant og en sliten mor har forhåpentligvis gått til ro ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.