En lykke i ulykken eller omvendt

Categories Blogg, Hverdagsliv

Satan i gatan! Dette var høyst upassende!

En ulykke kommer ofte midt i lykken. Det gjelder også for meg. Eller som Lille Storebror sa, det var lykke at han påførte meg ulykke ellers kunne det blitt en større ulykke!

Jeg skulle få håpefulle til å legge om dekkene mine, men han nektet blankt! De sommerdekkene fikk jeg ikke bruke lengre. Tynnslitt og i elendig forfatning ble jeg fortalt. Reine dødsfellen å kjøre med. Jeg prøvde å argumentere med at det bare var sommerdekk, men det hjalp ikke. Dekkene måtte byttes. Plutselig ble det et solid innhugg på kontoen min, Og det midt opp i alle andre kostnadene til konfirmasjonen?! Det var dårlig timet kan man si. Da var det bare å investere i nye dekk, og si farvel til en haug tusenlapper som suste ut av en allerede slunken kasse! Det koster å være kar! Takk og pris fant sjefen til håpefulle frem kalkulatoren med % tegnet på, for ellers hadde det blitt vesentlig dyrere.

Men jeg er glad Lille Storebror er streng med sikkerheten, selv om det kostet meg en hel liten formue. Da kan jeg i det minste vite at jeg er godt skodd når jeg ferdes rundt på veiene! Kanskje det hindrer meg i å komme i en virkelig ulykke, og liv er viktigere enn penger uansett! Nå skal bare bilen vaskes innvendig og utvendig, så er den klar for å frakte konfirmant og gjester til fest!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.