Flytevester redder liv!

Categories Vesla og Snuppa

For noen dager siden hentet mor tilfart i aftensangen og ble rimelig forbannet på håpefulle. Det kom en melding på SMS fra Vesla om at hun dro ut på sup. Sup er et padlebrett, og familiens nye favoritt-syssel. Jeg svarte med tommel opp, og en vennlig på minnelse pm flytevest.

Da jeg kom hjem etter jobb var det helt fantastisk ute . Det var 25 varme og strålende sol! Bare for meg å komme meg i shortsen før jeg gikk ut i sola.

Velvære-følelsen forsvant umiddelbart da jeg kom ut på terrassen. Midt på lå det en rød, velkjent flytevest. Vesla kunne jeg skue ute på havet. Satan i gatan! Jeg ble lyn hakke forbanna! Hvorfor kan ikke den ungen akseptere at sikkerhetsutstyret skal på? Jeg hentet frem sint-stemmen og beordret henne opp for å få på vesten, og hun ba tynt om unnskyldning.

«Det hjælp ikke å si unnskyld når du drukna og e dau!» svarte jeg surt. Håpefulle vet bedre enn å svare, og fikk på vesten og gikk bare rett ned til havet igjen.

Vi har alle fått innprentet hvor viktig det er å bruke redningsvest når man skal på sjøen. Vestbruk er et av de viktigste forebyggende tiltakene for å redde liv, men ca 70% av de omkomne i 2012 brukte ikke noen form for redningsutstyr.

Nyt gjerne elementene, men ha respekt for dem og ta dine forhåndsregler for sikkerhet. Vesla har fått så ørene flagrer, og skjer det igjen, er supen inndratt for ettertiden!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.