Galt selv om det blir for mye eller for lite

Categories Hverdagsliv

Etter 15 timer foran PC’n i går, har jeg i dag det som kalles en god gammeldags hodepine. Jeg er sliten og har såre øyne, men sånn er det av og til. Ingenting ikke en Paracet og litt søvn kan fikse. Arbeidsøkta ble etterfulgt av 4 timers søvn, før det ble på’n igjen.

Vesla er jo rammet av streik på dagtid, men på ettermiddagen er det full fart med ballett, sang og de andre fritidssyslene.

I går måtte jeg dra hjem tidlig fra jobb, etter å ha ringt håpefulle i ÉN time uten å få svar. Da ble jeg litt bekymret. Hun lå i sin søte søvn kvart over ett på dagen, og hadde ikke lyd på telefonen. Jeg ble noe irritert og fikk vekket henne. Hun skjønte ikke poenget med å bråke sånn for at hun sov litt lengre enn normalt, men det gjorde altså jeg. Det er ensbetydende med at hun snur døgnet, og når hun er trøtt og uopplagt går det kjapt ei kule varmt her hjemme.

I dag tror jeg ikke det er lurt for noen å bråke med meg, for da kan også jeg la det gå en kule varmt, for i kveld blir det enten en strekk på sofaen eller tidlig kveld, for nå trenger jeg søvn!
Jeg kjenner jeg ikke er 20 år lengre, og trenger mer søvn enn før. Godt at Vesla er på balletten noen timer da, for da skal jeg ha egenstudie av baksiden på øyelokkene mine.

4 kommentarer

4 thoughts on “Galt selv om det blir for mye eller for lite

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.