Last Updated:

Fille bikkje!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Makalause bikkjer altså!

Selv om jeg så for meg at det kom til å bli seine natta før jeg fikk sove så endte jeg opp på date med Jon Blund før klokka slo tolv, og jeg ble forvandlet til et gresskar. Sofaen dro meg sporenstreks inn i drømmeland.

Jeg våknet av et skikkelig spetakkel fra kjøkkenet der hun lille pels-Guri holdt på å romstere. Hun stod med begge forlabbene i matskåla og spant som besatt. Hun bruker å gjøre det for å varsle at det er fritt for mat, men hun hadde plenty av mat der. Det vil si, den var ikke i skåla lengre men utover hele kjøkkenet. For ei bikkje! Mer mat ville hun ha!

Jeg ropte på henne for at vi skulle komme oss opp i senga, og hun løp som et olja lyn opp på rommet og sluknet umiddelbart. Det samme gjorde jeg. Skulle nesten tro det fortsatt var november..

På tur tilbake i drømmeland hørte jeg et dunk, og så lyden av pels-Guri som begynte å pipe. Jeg trodde hun hadde falt ut av senga, og fikk på lyset umiddelbart. Der satt pelstrynet å så på meg med store uskyldige øyne, tilsynelatende veldig fornøyd med livet.
Jeg la meg bare ned igjen for å sove, men var fortsatt våken da hun begynte å romstere igjen. Hun jobbet infernalsk med å gjemme noe under hodeputa ved siden. Jeg måtte på med lyset for å sjekke. Forsiktig løftet jeg puta for å se hva det var. Boka mi! Den lille røveren hadde dyttet boka under puta. Tro om hun ikke liker at jeg ligger å leser? Jeg fant det best å sjekke hva som hadde gått i gulvet, og dunket jeg hadde hørt var telefonen min. I min frustrasjon løftet jeg på dyna ved siden av min.  Der hadde hun gjemt unna masse tyggebein og leker! Hun hadde altså sikret seg mot kjedsomhet i nattens mulm og mørke.

Det er ikke rart hun sover hele dagen, for hun jobber jo som en helt natt etter natt med å gjemme skattene sine. Matmor var ikke like fornøyd, og når lyset atter en gang ble slukket, var leger og bein beslaglagt, og døra lukket.

Kan tro det var ei trøtt frøken som ble nappet opp av senga i dag. Det var ikke meg, men den lille pelskledde.

Hun kan prise seg lykkelig for at hun er så søt, ellers er jeg usikker på hvordan det hadde gått med henne på lang sikt.

4 kommentarer

4 thoughts on “Fille bikkje!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.