Last Updated:

Hektisk førjulstid?

Categories Blogg, Hverdagsliv

Mmmm… Desember er over oss, og det er tid for å nyte dagene og nettene fullt ut. ( Åj! Selv jeg hørte hvor feil det hørtes ut!) Det jeg mener er at nå begynner den herlige førjulstida, og den skal virkelig nytes! Enten det er dag eller natt. (Skitt! Det ble ikke bedre!)

I dag er det 1. desember og jeg er godt i gang med planleggingen av den kommende høytiden. Eller..?

Nei, det er ikke sant!

Jeg bare sier det sånn at jeg kan nyte at huset kan se ut som et salig rot-hus uten at noen himler med øynene. Adventstida er det liksom lov å ha det rotete, fordi alle rydder i skuffer og skap for å lage plass til alt det som kommer inn i huset igjen på julaften.

Jeg digger den som først fremhevet at det ikke var vits å vaske til jul fordi det er Jesusbarnet som kommer, ikke Mattilsynet. Ja, hva er egentlig vitsen med all vaskingen? Det blir jo like fort skittent. Bortkastet tid og energi tenker jeg.

Nei, jeg gjør det aller viktigste, ikke mer. Altså feier over rommene med blikket, og lar det bli med det. Jeg skal heller rote litt rundt her hjemme og gjøre ferdig rommet til Vesla. Kanskje jeg skulle pusset opp litt mer? Ikke godt å si altså, men jeg kan konkludere med at det ikke blir noen rundvask i år heller. Det har jeg ikke tid til. Jeg er for opptatt med å kose meg.

Lille Pelstrynet er ganske søt her hun ligger på lading, men jeg gruer meg til hun skal kvitte seg med all energien seinere i kveld og natt! Da er det godt jeg ligger på lading jeg også, så kan vi romstere rundt i huset når natten siger på.

Det er tross alt advent!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.