Farvel đź’”

Categories Blogg

Han er gått  ut av tiden. Da jeg fikk meldingen, trodde jeg først det måtte være feil, men så leste jeg en gang til og halvveis gikk det opp for meg hva som stod der. Svarte, vonde ord. Ord som var ugjenkallelig.

Jeg ble helt lammet. Det kunne ikke være mulig? Han skulle jo alltid finnes! Han er jo en av de som må til for at ting skal gi mening. Han skulle jo være der for bestandig!

Men han er ikke mer. En god venn har sjekket ut for alltid.đź’”

Jeg ble sĂĄ lei meg selvsagt. GrĂĄt og forbannet livet fordi det var sĂĄ urettferdig og trist. Trist fordi han ikke finnes mer, trist fordi hans familie mĂĄ gĂĄ gjennom dette. Trist fordi det var sĂĄ altfor tidlig. Trist fordi jeg ikke var klar!

Man kan aldri bli klar for andres død. Forberedt kanskje, men aldri klar.

Det var noe jeg skulle bedt om unnskyldning for, og det var ting jeg hadde tilgode å si. Jeg trodde jeg hadde god tid til å si det, godt tid til å gjøre opp for meg. Så var det ikke mer tid igjen. Sanden var rent ut av timeglasset.

Sorg er egoistisk. Det er jo sorg for min del. Det er mitt savn og min anger som gjør vondt.  Døden tar alt, og den er endelig. Når tiden er ute, er det for sent.

I ettertid har jeg brukt masse tid til å tenke. Hvis min tid er over i morgen, har jeg da sagt alt jeg vil si? Har jeg elsket de jeg skal elske? Har jeg vært det mennesket jeg skulle være? Etterlater jeg meg mye som er ugjort?

Momento mori – Husk du skal dø.

Du skal ikke vente på døden, men alle skal vi gå den veien. Derfor er det så viktig å leve mens du ennå gjør det. Ikke bare eksistere i skyggene av det som kunne vært ditt liv. Ta vare på livet og øyeblikkene. Omfavne kjærligheten. Elsk deg selv og la deg elskes. La de viktige tingene i livet ditt bli en prioritet, ikke bare en mulighet. Ingen kjenner til når tiden er ute, så gjør det beste ut av den tiden du har. ❤️

Jeg har tatt mitt farvel, og jeg skal verdsette alle de fine minnene som smĂĄ diamanter. Disse tar jeg med meg i mitt hjerte for alltid. đź’–

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Farvel đź’”

  1. Sender over en god klem. <3 Man blir aldri klar. Og derfor er det viktig at vi lever dagene våre, en dag av gangen, og alltid tenker på å gjøre det beste ut av alle 🙂 Klemmer igjen <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.