Last Updated:

Familiens sorte får!

Categories Blogg

Nå er jeg ankommet Færøyene, men jeg sov under innflygningen, så jeg hadde ikke dannet meg et direkte bilde av øyene da vi landet. På tur til Tórshavn i buss, fikk jeg med meg litt. Det er grønne, snaue fjellsider. De ser nesten magiske ut. Utrolig vakkert. Også sauer!

På Færøyene bor det 55.300 mennesker, og mellom 70.000 og 80.000 sauer. Under lammingen, slik som nå, kan det være opptil 100.000 sau! Ganske sikker på at de på Færøyene sier at sauer er ålreite dyr! De små lammene er så søte at jeg godt kan tenke meg å putte et i håndveska på tur hjem. Et lite svart ett, som kan overta rollen som familiens sorte får..

Legger ved noen smakebiter fra dagen, i form av bilder. Jeg hevder at Færøyene er plassen de fleste ikke vet de må ha på sin bucket-list!

6 kommentarer

6 thoughts on “Familiens sorte får!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.