Ut på nye eventyr på en søndag

Categories Blogg, Hverdagsliv

Akkurat nå er jeg på en plass i årshjulet mitt, som er preget av lite tid og masse å gjøre. Utfordringen min er at alle gjøremålene er like spennende og utfordrende, og jeg har lyst å gjøre alt på én gang! Da er det vanskelig å prioritere fornuftig. Hva skal komme først?Noen ting presser seg frem som mer fastlagt enn andre, men felles for mange av tingene på to do-lista, er at jeg har en deadline i slutten av mai, og slutten av mai nærmer deg med stormskritt.

I dag reiser jeg igjen ut på nye eventyr. Jeg skal til Færøyene på nettverks-tur. Jeg har aldri vært der, så jeg gleder meg veldig. Det er varslet om at det er kaldt der, så ullundertøy og ullgenser er pakket i kofferten.

Jeg sitter på flyplassen i Oslo, første etappe er unnagjort om ikke helt smertefritt.

For en gangs skyld hadde jeg god tid før flyet skulle gå. Planen var å ta buss til flyplassen, men så  plinget det i telefonen, og det kom inn en melding om at jeg hadde time til å fikse bilen på verksted. I mogen! Da var det bare å improvisere, komme seg i bilen og begynne å bestille en taxi så jeg fikk kommet meg fra verkstedet til flyplassen. Alt ordner seg for snille jenter, og jeg leverte bilen og gikk for å vente på taxien som ikke kom! Kanskje jeg ikke har vært så snill likevel? Heldigvis ringte sjåføren å lurte på hvor jeg var. Jeg hadde glemt å si jeg var på verkstedet og ikke hos selve bilfirmaet. Passe små-irritert på meg selv, forklarte jeg hvor jeg var, og ba han komme dit. Da han kom forklarte han at jeg var på feil plass, og verkstedet jeg hadde nevnt ikke hadde det navnet jeg hadde oppgitt. Jeg pekte  på skiltet oppe på veggen og sa at det var det navnet, og jeg hadde avtale med det firmaet. Nei, sa han og fortsatte å kverulere. Til slutt begynte jeg å le, og sa det gikk bra og det var min egen feil.

Jeg gikk for å få meg litt mat på flyplassen. Hangry gamle damer skal man være forsiktige med.  Maska ble en anelse lang, da jeg skulle betale. Jeg hadde ikke noe visakort i kortmappa. Vesla lånte det da hun skulle betale noe på butikken i går, og hadde glemt å legge det tilbake. Heldigvis fungerte plan B! Mastercardet måtte til pers!

Etter det har turen forløpt greit, og det ligger an til noen fine dager med mange spennende opplevelser.

Siden jeg har god tid i dag, har jeg tatt alt i rolig tempo, men det var en ung dame som hadde alt annet enn god tid. Hun bare dyttet meg til side i sikkerhetskontrollen. «Seriøst?!» utbrøt jeg irritert. «Men jeg har det travelt!» repliserte hun. Klart jeg kan slippe frem noen som sliter med tiden, men kunne hun ikke bare ha spurt? Selvsagt ville jeg sagt ja. Det er når noen bare bøller seg frem jeg blir jentesur.
Det varte heldigvis ikke lenge.

Så nå sitter jeg her å koser meg. Jeg ser på alle menneskene rundt meg, og nyter et glass vin og litt oliven. Kan det bli bedre da?

2 kommentarer

2 thoughts on “Ut på nye eventyr på en søndag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.