Evig ung?

Categories Blogg, Hverdagsliv

I dag braker Kulturhovedstads året her i Bodø løs. Det vil si,  dronning Sonja har allerede foretatt den offisielle høytidelige åpningen, og nå er det oss vanlige dødeliges tur å få ta del i herligheten.

Det er duket for masse spennende som både har hendt, og skal skje videre utover kvelden. Egentlig burde jeg ha vært i byen og kjent på livet, men jeg tørr ikke! For første gang er Vesla på en stor konsert alene, og mamma’n kjenner at det er helt greit å sitte hjemme å se på MGP og være spent på om håpefulle kommer seg velberget hjem.

For bare en stund siden stresset jeg med å komme meg hjem i rimelig tid hvis jeg var noen steder. Da var jeg bekymret for Vesla som satt hjemme å ventet på meg, men nå er det meg som sitter hjemme å venter på Vesla. Det er åpenbart at jeg er på nedadgående kurs. Det er så bekymringsfullt, for det kan tyde på at jeg begynner å bli .. ehhh.. gammel? Nei, det kan ikke stemme! Tross litt stive ledd og dårlig syn så er jeg jo ung og rocka!

Likevel er det noen små tegn som sier i mot at jeg fortsatt er ung. Jeg sitter tross alt hjemme på en lørdagskveld og ser MGP! Tror jeg må innse at jeg har nådd middagshøyden!

4 kommentarer

4 thoughts on “Evig ung?

  1. Jeg mistet lysten helt på å dra ut i det jeg fikk barn jeg. Å da var jeg enda på 20 tallet i alder. Men jeg gruer meg til prinsessa begynner å dra ut på lørdagene. Det blir nervepirrende….

    1. Ja, jeg kjenner på en ekstra nerve når hun er ute, og er dødstrøtt, men når hun kommer hjem og bobler over av entusiasme mens hun forteller om alt hun har opplevd, tenker jeg st jeg har heldig som har en tenåring som følger de store linjene vi er blitt enige om.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.