Et endelig brudd

Categories Blogg

Da var julebordshelga over, og jeg overlevde uten besøk av min venn Hang Over. Godt var det, for han har en tendens til å få meg til å avlyse alle planer, og holde senga med han. Når vi tilbringer tid sammen der, er det ingen erotisk eller romantisk stund. Det er terror hele tiden.

Mr. Hang Over ja..

Jeg er en av de ulykksalige som må være ytterst forsiktig med alkohol. Det er ingen garanti at jeg ikke våkner med en dundrende hodepine etter kun et par glass vin. Det gjør at vin i hverdagen oftest utgår. Jeg orker ikke ta sjansen på å ligge i stabilt sideleie og høre på små pipp pippene som tramper rundt utenfor huset, når jeg egentlig skulle vært på jobb.

Det er så ille at jeg har luftet for legen min, spørsmålet om hvorfor jeg av og til blir kjempe dårlig av beskjedne mengder alkohol?
Det var ikke noe entydig svar å få, men siden jeg har en del matallergier og en ømfintlig mage, kan noe av forklaringen ligge der.

Skal jeg drikke alkohol, er det sjelden en spontan greie. Det må planlegges, for jeg må være sikker på at det ikke er til hinder for noe neste dag, derfor saumfares kalenderen alltid først. Hang Over er ingen hyggelig følges venn, men han sikrer i såfall at jeg har et noenlunde edruelig liv. Det skal være sikkert.

Men julebordet gikk bra! Jeg gikk klar denne gang. Faktisk var det så hyggelig at det nesten kunne rettferdiggjort om Mr. Hang Over hadde kommet innom, men han har vel tatt hintet. Jeg har nemlig ghostet han en stund. Rett og slett ikke gitt han noen form for oppmerksomhet. Han bør jo snart gi seg tenker jeg. Han har ikke lengre noe i senga mi å gjøre.  Det er slutt og beslutningen er endelig. Så er det bare å håpe at han finner noen andre, og kan la meg være i fred for fremtiden.

2 kommentarer

2 thoughts on “Et endelig brudd

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.