En utfordring til Sankthans

Categories Blogg, Hverdagsliv

Hva med en utfordring der det er om å gjøre å kjøpe NADA annet enn nødvendig mat, medisiner og ting det kreves man må ha, i en måned? Når jeg sier MÅ ha, mener jeg for eksempel kjøpe ny sykkelhjelm hvis den man har går i stykker, eller slike ting. Jeg burde lage  en slik utfordring for min egen del. Det hadde vært bra for miljøet og lommeboka.

Siden jeg ikke har utfordret meg selv, har jeg kjøpt en ny bålpanne. Den jeg har, holder på å forvitre. Det virker som den er laget av et materiale som ikke egner seg her nord i vær og vind, og det har vi masse av. Bålpanne er en innertier når man skal sitte ute i de seine mattetimene. Det er neppe stor brannfare heller, for det regner godt fra tid til annen, og uansett er det gnistfanger på toppen. Tanken var en herlig St.hans feiring i hagen. Jentene, meg, grilling, litt musikk og kos.

Tanken var god den, men gjennomføringen ble ikke helt som planlagt. Værgudene slo seg vrange, alle vi tre jentene hadde vært på jobb hele dagen. Vi var trøtt og sliten, og ingen av oss var spesielt eventyrlysten når det kom til stykke.
Dessuten hadde jeg en planlagt spennende date med Jens Henrik Jensen, eller rettere sagt bøkene hans. Han har seilt opp til å bli min soleklare krim-favoritt for tiden.

Vesla strøk på dør med noen venninner, Studentungen satte seg for å se litt serie, så da var det duket for litt seriøs me-time på meg. Bøker, brus og godteri. Stort bedre blir det ikke, og vi klager ikke på feiringen i hele tatt egentlig.

Bortsett fra det med bålpanna da. Kjøpt til sankthans, men står fortsatt ubrukt. Den blir nok bli godt brukt, den også. Det ble bare ikke innvielse i går som planlagt. Og utfordringen, den må jeg bare hoppe over, for den taper jeg nok før den får begynt!

2 kommentarer

2 thoughts on “En utfordring til Sankthans

  1. Slike utfordringer har jeg hadd mange ganger for meg selv.
    Prøv å ikke kjøpe klær i et år? Om noe skal kjøpes, kjøp bare brukt. Men merkelig nokk forsvinner pengene likevell.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.