Det jeg har kjøpt, er mitt!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Irrasjonelle sure damer på min alder, har det med å bli litt hete til tider, og når det skjer, kan det gå ei ekstra kule varmt! Noen vil vel hevde vi blir litt egoister også. Det kan jeg ikke skjønne!

Min forfrosne sjel fikk endelig den etterlengtede sommeren jeg har maset om, og det var nydelig. Selv om jeg kjente tilløp til heteslag, nektet jeg å gå innendørs mer enn høyst nødvendig. Hver lille solstråle måtte nytes når jeg hadde mulighet mellom avslutninger og jobb. Det er ikke bare jeg som har det hett. De to firbeinte sliter også. Hun med masse pels, hyler som en baby hver gang hun blir sendt inn for å kjøle seg. Det blir et himla spetakkel, men hun må jo beskyttes mot varmen. De har eget basseng, de to pelskledde, men vi har ikke ennå tatt det frem. DET er bare sløvskap.

Siden studentungen er hjemme igjen, er det et annet tempo i huset. Jeg vil være med henne så mye jeg kan, siden vi drar på ferie hver for oss, og siden studenttilværelsen kaller på henne til høsten igjen. Derfor lurte jeg henne til byen på en av Veslas avslutninger, under påskudd at vi trengte en sekk hundemat. Selvsagt kom hun, for mat måtte jo de firbeinte også få. Inne på dyrebutikken fant hun en kjølematte til de to kjøterne i tillegg til maten. Kanskje hun lille hårete nå kunne være ute i varmen? Selvsagt lot jeg meg overtale til å kjøpe matten. Jeg vet ikke hvem jeg er svakest for. Studentungen eller pelsbabyene? Da vi kom hjem og tok den i bruk, ble den kjempepopulær. Begge hundene likte den, men for to, var den litt liten. Konklusjonen er at vi må få en større.

For mor var den derimot perfekt! Når hundene gikk for å drikke så jeg mitt snitt til å teste ut herlighetene, og etter det har ikke pelsklingene  fått den tilbake. Selv om jeg var svett, varm og ekkel, holdt jeg ut hele ettermiddagen i solsteika. Jeg hadde det svalt og godt. Med matta bak ryggen, fungerte hodet selv om det var noe overopphetet. Studentungen spurte om ikke hundene kunne få den tilbake, men jeg nektet! Det jeg har kjøpt er mitt, og det skal jeg bruke. Hundene kan kjøpe seg egen, eller gå inn!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Det jeg har kjøpt, er mitt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.