En forlokkende mandag

Categories Blogg

Da er det over og ut med jula! Jeg orker ikke mer jul før neste desember. Jeg vil ha huset mitt tilbake, og kontroll i kaoset. I morgen er det hverdag igjen, og jobben kaller. Da er det best at alt «jule-stasjet» er unna vei, slik at fokuset kan være der det bør være. Det blir godt etter 16 dager med ferie. 16 dager er definitivt litt «over kill» etter min smak.

Denne jula har vært den roligste og mest avslappende jula på mange år, men du verden så deilig det har vært. Jeg merket ikke hvor sliten jeg var, før jeg begynte å slappe av, men nå er jeg uthvilt. Ja, nesten på grensen til lat!


Selv om det har vært mye avslapping, har det gitt mange fine innskudd i minne-banken. Mye tid med familien. Festlige lag med gode venner, og tid til litt bøker. Rett og slett deilig.

Nå er det likevel tid for å vende tilbake til striskjorta og havrelefsa. Det er slutt på høytid og moro, og jeg er klar for å få tilbake struktur på dagene.

Tenk at jeg er så heldig at jeg kan gi fullstendig blanke blaffen i hjemmekontor! Endelig kan jeg påberope meg at jeg må være fysisk til stede på jobb, for å få utført jobben min. Hjemmekontor er ineffektivt under årsoppgjøret, og jeg synes denne runden med hjemmekontor har vært ekstra kjip. Jeg har ikke fått til å strukturere dagene på en god måte. I tillegg er jeg rett og slett lei av å være hjemme hele tiden. Jeg trenger impulser fra noen andre enn den nærmeste familien. Jeg er ganske sikker på at alle her hjemme føler at nå er det nok familie-selskap for en stund.

Nå sitter jeg her og blogger om hva jeg planlegger å gjøre, men av det blir ikke mye gjort. Utenfor stuevinduene raser vinden rundt hushjørnene, og med litt snø i lufta, gir det ikke rare sikten. Det er litt uvær i nord. Da er det godt å pusle med noe innendørs, så nå skal jeg sette i gang å rydde jula 2021 bort, for først da er det ordentlig plass for året 2022. Perfekt søndags-syssel mens vinden uler utenfor.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.