Det begynner på glatta

Categories Blogg

I dag er det 20. og Vesla og meg skal altså spare inn penger på budsjettet vårt.

Lønna var trygt og godt inne på kontoen, og sparingen kan altså begynne. Jeg er alltid litt slurvete med å sjekke kontoen, men i dag gjorde jeg det. Et tidels sekund ble jeg litt blek om nebbet da jeg så saldoen, men det var før jeg fikk med meg at lånet er trukket i lag med sparing og det som skal over på budsjettkontoen. Altså står det da nesten 8.400 på kontoen til bruk.

Jeg dro å handlet etter jobb, for det var ekko i kjøleskapet. Inspirert av meg selv, brukte jeg 1.147,70 kr på mat. Riktignok er det middag for ei god uke, MEN Vesla var syk hjemme så da ble det brus, salt snacks og is til henne og snus til meg. Altså KUNNE jeg spart 342,70 kr hvis jeg hadde vært litt mer bestemt på å ikke kjøpe noe ekstra. 805 kr var brukt på det vi MÅ ha fremover. 70% var det vi må ha, 30% kunne ha vært spart!

For å holde meg til budsjettet, altså IKKE spare noe, kan jeg bruke 1939 kr i uka. Det betyr at jeg alt er i kant med forbruket hvis jeg skal klare å spare… Uhhh… Blir kanskje verre å spare noe ekstra enn jeg først trodde?

Det spørs om jeg ikke lærer noe av dette eksperimentet. Kanskje jeg faktisk blir litt bevisst på hva jeg bruker pengene på?

Mammahjertet måtte kjøpe litt ekstra for å få henne til å spise. Piggtråd i halsen blir alltid bedre med litt is, og saltsnacks fordi hun er kvalm og ikke vil spise. Brus er fordi jeg frykter omgangssyke på tur..

2 kommentarer

2 thoughts on “Det begynner på glatta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.