Last Updated:

Drama-queen og furtne mannfolk

Categories Blogg

Det er litt slitsomt med så mye jobb over tid, men ikke verre enn at det er godt å dra hjem på ettermiddagen men like hyggelig å komme på plass på morgenen etter. De aller fleste skjønner at nyåret er hektisk hos meg, men ikke alle. Noen skjønner ikke, til tross for at jeg har sagt klart fra at de første tre månedene av året, går tiden til jobb og å være mamma.

Vesla er syk for andre dag på rad. Hun har vondt i halsen og er rød i svelget, blass på øynene og blek om nebbet. Ingen feber heldigvis. Det betyr at jenta må være hjemme alene mens mamma er på jobb. For syk til å dra på skolen, men for frisk til at mamma’n må være hjemme med henne. Man får unektelig dårlig samvittighet når ungen er alene hele dagen. Riktignok har hun alt hun trenger, men er overlatt til seg selv og TV. Syk og alene. Det gir mamma’n sin hjemlengsel enda verre.

Opp i det hele fikk jeg meldinger fra en potensiell date hele dagen. Alle meldingene gikk på snap, og de poppet inn non stop. Jeg prøvde å forklare om jobb og det å svare private meldinger i arbeidstida da han ringte for å spørre hvorfor jeg ikke svarte på snappene.

Han fikk lurt inn en invitasjon til en kaffe-date, men jeg forklarte at jeg måtte hjem til Vesla.

Da ble han sur! Voksne mannen ble sur fordi jeg prioriterte datteren min foran han!

Han blåste ut av seg at han tross alt har investert så mye tid til å bli kjent, også behandler jeg han sånn. Jeg ble litt forvirret først, for jeg forstod ikke helt hva som er greia.

-Du er den mest egoistiske dama jeg har møtt! Han snerret ut om det å bruke unger som unnskyldning. Voksne folk gjør ikke sånn!!! Dessuten er jo den ungen mer bortskjemt enn de aller fleste.

Han har aldri møtt henne! Aldri sett henne! Snakker om å lange ut i alle retninger i håp om å treffe. Jeg avsluttet bare samtalen med at jeg var på jobb og hadde ikke tid å prate.

Nå etter jobb har jeg tenkt litt på hva i all verden han egentlig forventet. Forventet han virkelig at jeg skulle prioritere han foran noen av mine barn egentlig? Ingen andre har noen sinne reagert på at jeg har prioritert ungene mine før jeg har gjort andre avtaler. Majoriteten av menn har liksom full forståelse for dette. Jeg følte jeg måtte forklare han hvordan jeg så på det hele, så jeg sendte han en melding, vel og merke etter å ha blitt inspirert av gode kollegers innspill på hvordan takke nei til å gå ut med noen på en klar og utvetydig måte.

Jeg vil aldri bruke min datter som unnskyldning, hun er faktisk syk. Men ut fra hva du slengte ut har jeg ikke lyst på kaffedate med deg uansett. Jeg blir heller hjemme å vasker håret! Lykke til videre.

Æsj! Jeg gidder ikke drama-Queens !

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.